صنعت و تجارت در هفته‌ای که گذشت

خودروسازان چینی راهگشای صنعت خودرو ایران نیستند/ نوبخت پاسخگوی چرایی عدم تخصیص یارانه تولید است/ رشد 38 درصدی صادرات فرش دستباف

عدم تخصیص یارانه تولید به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مربوط است، تدوین پروتکل صادرات محصولات دامی به روسیه و اعلام ارزش خودرو سواری بنز از مهمترین رویدادهای حوزه صنعت و تجارت در هفته گدشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عدم تخصیص یارانه تولید به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مربوط است، تدوین پروتکل صادرات محصولات دامی به روسیه و اعلام ارزش خودرو سواری بنز از مهمترین رویدادهای حوزه صنعت و تجارت در هفته گدشته است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اولويت هاي سال جاري گفت : اولويت نخست ما توسعه محصول است

مدیرعامل ایساکو گفت: در دو سال گذشته بالغ بر 25 تا 30 درصد قطعات تقلبی از مراجع غیررسمی وارد بازار شد.

سینکی گفت:انعقاد مبادلات تجارت آزاد منطقه‌ای فی مابین ایران و روسیه باعث افزایش سرعت در مبادلات تجاری می شود.

سفیر روسیه در ایران گفت: تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی در روسیه در حال پیگیری است تا این دو کشور با کمک هم مشکلات مبادلات تجاری را برطرف کند.

قنبري با بيان اينكه فصل خريد گندم سالجاري دركشور تقريباً پايان گرفته، از پرداخت كامل مطالبات كشاورزان گندمكاران خبر داد.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: یک بانک روسی در زمینه واردات در روسیه فعال است اما بانک‌های مرکزی دو کشور درحال مذاکره هستند تا نقل وانتقال پول میان دو کشور تسهیل یابد و بانک‌های بیشتری وارد این عرصه شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: شرکت‌های خودروساز چینی تحت عنوان شریک تجاری نمی‌توانند راهگشای صنعت خودروی ایران باشند.

صالحی نیا گفت: دولت یارانه تولید را تصویب و ابلاغ کرده است اما ما منتظر تخصیص آن از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظات راهبردی رئیس‌جمهور هستیم بنابراین باید مراحل پرداخت و تخصیص یارانه تولید از این معاونت پیگیری شو

کارگر گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری شاهد رشد 38 درصدی در حوزه صادرات فرش دستباف هستیم که رقم مناسبی است

ترکان گفت: یکی از راه‌های جذب بازارهای خارجی تطابق با دانش و فناوری روز است که در زمینه تولید مبلمان هنوز تولید در این بخش صنعتی نشده است چرا که تولید انبوه و ماشینی را آغاز نکرده است.

بازار خودرو اگرچه هنوز مورد استقبال مردم قرار نگرفته اما به صورت نسبی با قیمت های جدید همخوانی یافته است.پی گیری های مجلس به واسطه موازی بودن تفکراتشان با مسئولان شورای رقابت همچنان ادامه دارد از این رو نمی توان زمان دقیقی را برای مختومه اعلام کردن پرونده خودرو در مجلس اعلام کرد.

گمرک ایران در بخشنامه ای ارزش خودرو سواری بنز مدل 2015 ساخت آلمان را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

شافعی گفت: در حالی که درآمد از گردشگری سلامت در دنیا 100 میلیارد دلار است با این وجود ایران تنها دارای سهم 350 هزار دلاری از این صنعت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، صنعت ، فرش ، روسیه ، خودرو ، ایساکو ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار