واگذاری مدیریت بندر هفت تیر چابهار به بخش خصوصی

مديرکل دفتر بنادر ماهيگيری سازمان شيلات ايران از واگذاری مديريت بندر هفت تير چابهار به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، محسن علي گلشني گفت: واگذاري بنادر صيادي به تعاوني ها و بهره برداران براساس اصل 44 قانون اساسي ادامه دارد.

وي که مديريت اداره کل شيلات استان سيستان و بلوچستان را نيز به عهده دارد، با اشاره به 55 بندر صيادي فعال در کشور خاطرنشان کرد: بندر صيادي هفت تير به عنوان سي و هفتمين بندر صيادي کشور به بخش خصوصي واگذار شده است.

گلشني با بيان اينکه تعداد زيادي از بنادر صيادي در جنوب کشور به بخش خصوصي واگذار شده است، گفت: اما در شمال کشور تنها مديريت بندر صيادي امير آباد و انزلي به بخش خصوصي واگذار شده است.

گلشني با بيان اينکه بنادر صيادي که مديريت آنها به بخش خصوصي واگذار شده ، رو به شکوفايي بيشتر است، تصريح کرد: تا پايان سال جاري شاهد واگذاري تعداد بيشتري بندر صيادي در شمال و جنوب کشور خواهيم بود.

وي با بيان اينکه سازمان شيلات ايران قرارداد تمامي بنادر صيادي واگذار شده به بخش خصوصي را به دليل عملکرد مثبت اين بخش تمديد کرده است،اظهار داشت: نقش نظارتي سازمان شيلات ايران همچنان محفوظ مانده است.

مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران با اشاره به اينکه نتايج بررسي هاي کارشناسان سازمان شيلات حاکي از مديريت صحيح تمام بنادر صيادي واگذار شده به بخش خصوصي است، گفت: اميد مي رود بخش خصوصي همچنان با مديريت قدرتمند خود بتواند وضع بنادر صيادي را به وضع مطلوبي ارتقا دهد.

اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران افزود: واگذاري بنادر صيادي به بخش خصوصي علاوه بر افزايش بهره وري و کاهش هزينه هاي نگهداري از سوي سازمان شيلات ايران ،افزايش اشتغال زايي را نيز همراه داشته است.

وي اظهار داشت: سازمان شيلات ايران همواره تلاش مي کند مديريت بندر صيادي را به بهترين و فعال ترين تعاوني صيادي منطقه واگذار کند.

بندر صيادي هفت تير يکي از مهمترين بنادر صيادي استان سيستان و بلوچستان محسوب مي
شود.

مدير کل اداره شيلات استان سيستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه هزار و 400 فروند شناور در آبهاي استان سيستان و بلوچستان به صيد انواع ماهي مشغول است.

گلشني تاکيد کرد: اين شناورهاي صيادي در مجموع يازده بندر صيادي و مرکز تخليه صيد در سواحل استان سيستان و بلوچستان فعاليت مي کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار