کرمان؛

هدف هفته سلامت اصلاح نگرش مردم است

معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: هدف هفته سلامت اصلاح نگرش مردم است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیدمحسن روح‌الامینی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان به مناسبت هفته بهداشت روان اظهار داشت: هر ساله از 24 تا 30 مهرماه به عنوان هفته بهداشت روان نامگذاری شده است، لذا این هفته فرصت مناسبی است تا فعالیت‌های مربوط به تامین و حفظ ارتقای سلامت روان در سطح جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: 10 اکتبر مصادف با 19 مهرماه از سوی فدراسیون بهداشت روان به عنوان روز جهانی بهداشت روان نامگذاری شده است که فدراسیون برای این روز در هر سال یک شعار خاص را انتخاب می‌کند، این هفته امسال در ایران اسلامی با شعار زندگی کردن با بیمار اسکیزوفرنیا گرامی داشته می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان بیان داشت: عمده‌ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان است.

وی افزود: روزهای این هفته با عناوین سلامت روان و سبک زندگی، سلامت روان و حوادث ترافیکی، سلامت روان و باورهای نادرست، سلامت روان فرهنگ، هنر و معنویت، سلامت روان و نقش زنان در جامعه، سلامت روان و محیط کار، سلامت روان و مراقبت از بیماران روان پزشکی نامگذاری شده است.

روح‌الامینی تأکید کرد: دعا و نیایش در حفظ سلامت روان نقش مهمی دارند و گفتار، رفتار و کردار والدین به عنوان الگوی کودکان بر رفتار آنها نقش مستقیم دارد، لذا خانواده‌ها باید مراقبت کنند تا از مشاجرات لفظی در حضور فرزندان خودداری کنند چراکه اینگونه برخوردها و رفتارها اثرات مخربی بر روحیه فرزندان آنها دارد.

وی ادامه داد: مشکلات رفتاری و اعتیاد جوانان و نوجوانان در خانواده‌هایی که اختلاف و مشاجره وجود دارد، بیشتر است، والدین عزیز همان‌ طور که به نیازهای جسمی فرزندان خود توجه می‌کنند به نیازهای عاطفی و روانی آنها هم باید توجه داشته باشند تا فرزندانشان در آینده دچار مشکل نشوند.

این مسئول تصریح کرد: بیماران روانی را نباید تحقیر کرد، بلکه باید آنها را پذیرفت چراکه گاهی اوقات فقط یک نگاه پر مهر با یک دست نوازشگر برای تایید رفتار مطلوب کودکان کافی است، پس بر کارها و رفتارهای کودکانتان نظارت کنید، اما حق انتخاب را به خودشان واگذار کنید.

معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان عنوان داشت: علاقه خود را به کودکان خود ابراز کنید و از مقایسه فرزندان خود اجتناب ورزید، زیرا خداوند به هرکس استعداد خاصی را داده و از هر کدام از فرزندان خود به اندازه استعداد و توانایی‌هایش توقع داشته باشید.

روح‌الامینی در پایان اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان کوهبنان با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب به صورت تمام وقت حتی در ایام تعطیل آمادگی هرگونه پاسخگویی به سئوالات شهروندان کوهبنانی را دارد، لذا این بزرگواران می‌توانند سئوالات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن 33495822 در میان بگذارند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سلامت ، درمان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.