اعتیاد به تلفن همراه و کاهش تعامل کودکان و نوجوانان با والدین

یک روانشناس‌ اجتماعی گفت: استفاده از تلفن همراه در صورتی که زیر نظر والدین نباشد کاهش تعامل و روابط کودک و نوجوانان و حتی جوانان را در پی دارد.

 سیما فردوسی پور روانشناس  و هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: یکی از معضلات جدید قشر جوان در جامعه‌ی امروزی، اعتیاد به تلفن همراه و در نتیجه‌ی آن،‌اکترونیکی شدن روابط جوانان و نوجوانان با والدین و از بین رفتن روابط انسانی است.
 
فردوسی پور با اشاره به رفتار اشتباه خانواده‌ها گفت: متاسفانه والدین، خودشان وسایل الکترونیکی از سنین پایین را دراختیار کودک قرار می‌دهند.
 
وی با اشاره به کم شدن ارتباطات انسانی و تبادلات عاطفی اظهار کرد:انسان به دلیل نیاز به سرگرمی به وسیله‌های ارتباطی جذب می‌شود و این جذب شدن به وسایل ارتباطی کاهش ارتباطات انسانی و تبادلات عاطفی را در پی دارد.
 
فردوسی پور خاطر نشان کرد: باید جایگزین مناسبی برای این مسئله انتخاب شود و به طول مثال باید رفت و آمدها و ارتباطات انسانی ورزش و سرگرمی‌ها افزایش یابد تا از اعتیاد  جوانان به این گونه وسایل جلوگیری شود و همچنین بهتر است کودکان زیر نظر خانواده‌ها و قوانین وضع شده توسط والدین از وسایل ارتباطی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تلفن ، تعامل ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار