مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران خبر داد

احداث 2 نیروگاه جدید در تهران

عملیات اجرایی تبدیل نیروگاه طرشت به سیکل ترکیبی بزودی آغاز می‌شود و طرح‌های خوبی برای توسعه نیروگاه‌های تولید پراکنده برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران از ساخت دو نیروگاه جدید در تهران خبر داد.

مهندس "سیدزمان حسینی"  اظهار داشت: هم‌اکنون ساخت دو نیروگاه هر کدام به ظرفیت 500 مگاوات در منطقه ورامین توسط بخش خصوصی در دست اقدام است.

وی افزود: فاز مقدماتی ساخت این دو نیروگاه انجام شده و بخش خصوصی نسبت به تهیه زمین و دیوارکشی اقدام کرده است.

وی همچنین از تبدیل نیروگاه طرشت به سیکل ترکیبی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی تبدیل نیروگاه طرشت به سیکل ترکیبی به‌زودی آغاز می‌شود و طرح‌های خوبی برای توسعه نیروگاه‌های تولیدپراکنده برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت دو نیروگاه 500 مگاواتی در منطقه ورامین در مراحل ابتدایی است و به‌نظر می‌رسد این طرح‌ها با تامین به‌موقع اعتبار طی پنج تا شش سال آینده به ثمر نشسته و وارد مدار شوند.

وی با بیان اینکه 20 درصد تجهیزات شبکه تولید و انتقال و 25 درصد مشترکان صنعت برق کشور در منطقه زیرپوشش برق منطقه‌ای تهران قرار گرفته است، گفت: پیک بار ثبت‌شده در سه استان تهران، قم و البرز در تابستان امسال به هشت‌هزار و 962 مگاوات رسید که درمقایسه با سال گذشته 5.4 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر پیک شب در تابستان نیز به هشت‌هزار و 383 مگاوات رسید که در مقایسه با سال گذشته 6.4 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: احداث ، نیروگاه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار