نمایشگاه ایپاس، نشانگر آرامش و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

جانشین رئیس پلیس کشور گفت: برگزاری نمایشگاه ایپاس ، نشانگر آرامش ، توام با اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار " حسین اشتری" در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی ایپاس 2014 با اشاره به برگزاری این نمایشگاه به صورت ادواری، اظهارداشت: در این مقطع از زمان، بخش هایی از منطقه خاورمیانه در آتش فتنه و جنایات عوامل استکبار کفر جهانی می سوزد و آرامش و امنیت را از ساکنان آن سلب نموده، پیام های مختلفی را به همراه دارد و یکی از مهمترین آنها ثبات، توام با اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که به پشتوانه درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی توانا، حکیم و ایستادگی، وحدت و پایمردی ملت سرافراز ایران حاصل شده و توانسته با وجود همه دسیسه ها و اقدامات و تحریکات سوء دشمن با خنثی کردن همه شیطنت ها بر مشکلات فائق آید. 

وی ادامه داد: عزم و اراده ملی برای تحقق سند چشم انداز کشور برپایه اقتصاد مقاومتی یکی از عمده خواسته های به حق جامعه است که از زوایای مختلف می توان آن را در عرضه محصولات و نوآوری های آشکار در نمایشگاه ایپاس مشاهده کرد. 

به گفته اشتری، پیشرفت های ملموس و بعضاً خارق العاده آن هم در شرایط اعمال تحریم های ظالمانه، موقعیت های نابی را فراهم کرده که براساس آن می توان با تولیدات مشابه خارجی مورد رقابت قرار گیرد؛ این دستاوردهای مهم علمی، صنعتی و الکترونیکی با بروز استعدادهای درخشان نخبگان، مخترعان و مبتکران راه را برای تامین و تجهیز ناجا و سایر نیروهای مسلح و سازمان های متولی امور ایمنی و حفاظتی گشوده است. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: بازتاب نوآوری های جامعه بزرگ و توانمند علمی و پژوهشی در مجامع جهانی ، دهکده های علمی و دانش بنیان در اقصی نقاط کشور و به ویژه مراکز دانشگاهی موقعیت غرور آفرین ایجاد کرده و پیشرفت های فنی و تحقیقاتی دانشمندان در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز از جمله این دستاوردهاست؛ قطعاً این افتخارات را می توان نتیجه انگیزه و روحیه بالا، اراده، مقاومت، خودباوری و خوداتکایی دانست که همه اینها از آموزه های ارزشمند انقلاب اسلامی است. 

جانشین رئیس پلیس کشور، ادامه داد: مبادلات و ارتباطات نزدیک مراکز علمی و دانشگاهی با سازمان های صنعتی و تعاملات نزدیک بخش های تولید و مصرف کننده بر توان بنیان فکری و ایده پردازی و استعدادهای بالقوه افزوده و باحمایت های همه جانبه این موقعیت امیدواریم در میان مدت گام های بلندتر و شایسته تری برداشته و آثار مطلوب آن را در سطح منطقه، جهان و در نهایت پیشرفت و تعالی ملت ها مشاهده کنیم. 

اشتری با اشاره به اینکه صلح و دوستی با همه کشورها به خصوص ملت های مسلمان در اولویت است، خاطرنشان کرد: با این بینش آمادگی داریم با رعایت احترام و نیز منافع مشترک از طریق تبادل اطلاعاتی، فنی و خدماتی، یافته ها و فرآورده های خود را در اختیار متقاضیان دیگر کشورها قرار دهیم. 

وی به اهداف نمایشگاه ایپاس اشاره کرد و گفت: ایپاس باید مکانی برای تبادل دانش، تجهیزات و اطلاعات باشد، سعی می کنیم از فضای موجود برای ارتقاء توانمندی های علمی و تحقیقات و فنی خود بهره ببریم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تبادل دانش و فناوری اطلاعات روز دنیا در راستای ارتقاء سطح کیفی تجهیزات و تولیدات پلیسی ایمنی و امنیتی، بهره گیری از ظرفیت های داخلی، حمایت از پژوهشگران و محققان، جلب توجه عامه مردم برای حفاظت از اموال و سرمایه های خود، ایجاد زمینه اشتغال، رونق اقتصادی و...، ایجاد اعتماد و امید در مدیران کارگاه های کوچک تولیدی، ایجاد زمینه تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی و دعوت به همکاری از همه دانشگاه ها از اهداف این همایش است. 

اشتری خاطرنشان کرد: پلیس جمهوری اسلامی ایران بر آن است با توجه به حیطه وظایف و ماموریت های خطیر و محول و در راس آنها حفظ، امنیت و آرامش جامعه را در سرلوحه امور و دستور کار جاری داشته باشد. 

وی تاکید کرد: ضرورت ارتقاء سطح توانمندی های ذاتی برای دستیابی به اهداف مقرر مانند تامین حقوق حقه مردم و حفاظت از دستاوردهای انقلاب مد نظر پلیس است. 

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: بحران ها و جریان های انحرافی و اغواگرانه دشمن و دسیسه های عوامل تبهکار و باندهای فساد باید از طریق تجهیز نیرو به ابزار و لوازم با تکنولوژی روزآمد و فناوری های نوین شناسایی و پیشگیری شود، همچنین به رویکردهای اساسی شامل آموزش، پژوهش و جامعه محوری برای ایفای هرچه بهتر ماموریت های محوله که برآیند عملکرد آن به کاهش جرایم می انجامد نیز توجه جدی داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: با مجرمان و مفسدان رایانه ای و ارتباطات مجازی که از جمله عوامل تهدید امنیت عمومی هستند به صورت هدفمند و از طریق بستر سازی مناسب شناسایی و برخورد شود؛ با اتکاء به فناوری، جامعه محوری، دانش و پژوهش، خود را به پلیسی حرفه ای، علمی با قدرت پیش بینی و پیشگیری از جرایم تبدیل کرده و برنامه منظمی در این مسیر داشته باشیم. 

اشتری گفت: تامین و تجهیز پلیس با امکانات فنی پیشرفته به سرعت دهی کشف جرم و جنایت کمک می کند، برای نیل توانمندی های دانش بنیان باید از کارآیی های بالایی برخوردار باشیم؛ ایپاس فرصتی برای تبادل اطلاعات و دانش مرتبط برای دستیابی به پیشرفت های علمی و مهندسی کیفی محصولات تولیدی است. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بستری برای ارائه سطح تکنولوژی، فناوری و دانش و همچنین توسعه فرهنگ ایمنی و امنیت در کشور، مشارکت مردم در ایجاد امنیت جامعه، تشویق تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ایمنی، پلیسی و گردش اقتصادی است. 

جانشین فرمانده ناجا در خاتمه تصریح کرد: با گسترش ابعاد جرایم باید توانمندی های پلیس نیز ارتقاء یابد تا بتواند با تنوع شگردهای بزهکاران نیاز به تجهیزات نوین را مرتفع کنیم این در حالی است که اصولاً تحریم ها هیچ گاه نتوانست و نمی تواند پلیس را از نیل به آرمان ها و وظایف خود دور نماید؛ معتقدیم تحریم ها موجب سرعت دهی پیشرفت های تکنولوژیکی براساس مقیاس های بومی است. 

**کشف سرنخ هاي اسيد پاشي اصفهان توسط پليس

سردار "اشتري" در حاشيه سيزدهمين نمايشگاه بين المللي ايپاس 2014 در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث اسيد پاشي در اصفهان، اظهارداشت: چهار مورد در اين خصوص رخ داده که با توجه به اطلاعات اوليه به سرنخ هايي در اين خصوص رسيده ايم، پليس اصفهان در تلاش است تا عوامل اين حوادث را شناسايي و دستگير کند.

وي در پاسخ به اين انتقاد که قربانيان بدحجاب بوده اند و به اين دليل به آنها اسيد پاشي شده است، گفت: اين چنين نيست و افراد هدف متفاوت بوده اند و شکل و يا مورد خاصي مد نظر نبوده است؛ پليس در حال بررسي ماجراست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار