ولایتی:

ایران از مبارزه به حق انصارالله در یمن حمایت می‌کند

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از مبارزه بحق انصارالله در یمن حمایت می کند و این حرکت را بخشی از حرکات موفق بیداری اسلامی می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست با علما و بزرگان زیدی یمن با بیان  این که ما در مجمع جهانی بیداری اسلامی همواره توفیق داشته‌ایم که میزبان تعدادی دوستان یمنی باشیم اظهار داشت: ما از اخبار پیروزی‌های بسیار ارزشمند شما در یمن اطلاع پیدا کردیم و به شما تبریک می‌گوییم.
 
وی گفت: ما با حوثی‌هایی که پرچم‌دار انقلاب در یمن هستند سابقه برقراری رابطه طولانی داریم.
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که ما با افکار علامه بحرالدین حوثی پدر معنوی انصارالله آشنا هستیم بیان داشت: ما از این که عبدالملک الحوثی با حرکت‌های بسیار مدبرانه و شجاعانه و یک جهان‌بینی درست این انقلاب را هدایت می کند خوشحال هستیم.

ولایتی با اشاره به این که مجموعه تحولات انجام شده در یمن که توسط انصارالله به وقوع پیوسته در تاریخ  این کشور بی‌سابقه است بیان داشت: پیروزی‌های پی در پی انصارالله حکایت از این موضوع دارد که این گروه با برنامه‌ریزی‌های حساب شده از قبل این بار توانسته بر اوضاع مسلط شود و موانع را یکی پس از دیگری از سر راه بردارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: می‌دانیم در مدت این 3 سال که از سقوط علی عبدالله صالح می‌گذرد شما به اهدافی که در انقلاب سال 2006 داشتید دست پیدا نکرده‌اید .

ولایتی با بیان این که طرح خلیجی طرح مناسبی برای یمنی‌ها نبود گفت: یمنی‌ها فهمیدند که این طرح مناسبی نیست و به همین خاطر از همان اول این طرح را رد کردند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: این که انصارالله با تدبیر کامل با بقیه گروه‌ها و مذاهب رفتار برادرانه‌ای در جهت تحکیم وحدت دارد کاملا مورد تایید ماست.

وی با ابراز امیدواری از این که انصارالله نقش حزب‌الله لبنان را در یمن ایفا کند گفت: در وقایع مختلفی که در لبنان اتفاق افتاده حزب‌الله همواره در کنار ارتش این کشور در مقابل کسانی که ضد منافع لبنان اقدام می‌کنند قرار گرفته است.

ولایتی بیان داشت: این که در صنعا ارتش یمن خیلی زود با انصارالله هماهنگ شد نشان  از این دارد که رفتار این گروه مورد قبول عامه قرار گرفته است که نشان دهنده درک درست آقای عبدالملک الحوثی از وقایع صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی از مبارزه به حق انصارالله حمایت می‌کند، تصریح کرد: مبارزه گروه انصارالله را بخشی از حرکت موفق بیداری اسلامی می دانم.

ولایتی تاکید کرد: امیدواریم که بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام توسعه پیدا کند و از منافع کشورهای اسلامی در برابر صهیونیسم دفاع کند.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که انفجارهای تروریستی که از سوی گروه‌هایی همچون القاعده صورت گرفته و منجر به شهادت عده‌ای از مردم یمن شده از سوی دشمنان مردم یمن طرح‌ریزی شده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان داشت: یقین دارم که انصارالله براین توطئه‌ها پیروز خواهد شد.

ولایتی با بیان این که اقدامات عوامل آمریکا و صهیونیسم علیه بیداری اسلامی با شکست مواجه شده است بیان کرد: برای شما و مبارزان غیور انصارالله و مردم یمن آرزوی توفیق داریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، یمن ، انصارالله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۴۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
زنده باد انصار الله و ملت مقاوم یمن، اگر ملت یمن از دخالت امریکا و عربستان جلوگیری کنند پیروز خواهند شد،ای ملت یمن ملت ایران پشتیبان شماست در صورت مقاومت پیروز خواهید شد.
آخرین اخبار