دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 10 از استقرار دستگاه شبیه‌ساز زلزله آزما به صورت موقت در ستاد بحران منطقه تا پایان مهرماه خبرداد.

محمد ابراهیم ملاصالحی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 10 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: زلزله آزما به عنوان یک کارگاه آموزشی و عملی می‌تواند زلزله‌هایی تا بزرگی 7/8 درجه در مقیاس ریشتر را در درون اتاق خود شبیه‌سازی کند و کاربرد زلزله آزما تست زلزله برای افراد در اتاق آن می‌باشد و یک ابزار کاربردی در واقعی‌سازی مانورهای آموزشی زلزله می‌باشد و قابلیت حمل و نقل برای استقرار در نقاط مختلف را دارد. 

وی با بیان اینکه از اوایل مهرماه امسال این دستگاه در ستاد بحران منطقه مستقر شده و مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است افزود: در این کارگاه عملی شرکت کنندگان با قرار گرفتن در شرایط مختلف وقوع زلزله همانند زلزله بم، طبس و چند نمونه مشابه با زلزله‌هایی با بزرگای 6، 7، 7/8 ریشتر آشنا می‌شوند و تمام نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله از طریق نمایش فیلم‌های مستند، انیمیشن کوتاه و پیام‌های آموزشی به شرکت کنندگان در کارگاه آموزش ارائه می‌شود. 

صالحی تصریح کرد: در این مدت تعداد 140 نفر از اعضای ستاد تخصصی، 88 نفر از دانش آموزان و 302 نفر از شهروندان در این کارگاه شرکت کردند که خوشبختانه برگزاری این کارگاه مورد استقبال تمامی شرکت کنندگان واقع گردید و همچنان ادامه دارد. 

گفتنی است: دستگاه زلزله آزما برنده مدال طلا در مسابقه جهانی نوآوری‌های این بنا 2012 یک کارگاه شبیه‌سازی آموزش مجهز و سیار است و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه آموزش به ستاد بحران منطقه 10 واقع در خیابان میمنت مراجعه نمایند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مانور ، زلزله ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار