افزایش سرانه‌های آموزشی فضای سبز منطقه 15

مدیر اداره فضای سبز شهرداری منطقه 15 از افزایش سرانه‌های آموزشی فضای سبز در این منطقه خبر داد.

نادر لطفی مدیر اداره فضای سبز شهرداری منطقه 15 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ گفت: افزایش سرانه‌های آموزشی فضای سبز و احداث مراکز مشاوره و آموزش گل و گیاه در بوستان ‌های منطقه 15 دردستور کار اداره فضای سبز این منطقه قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح به منظور افزایش سرانه‌های آموزشی فضای سبز، افزایش پویایی و چشم اندازهای بصری، گسترش فرهنگ کاشت و نگهداری از گونه‌های مختلف گیاهی،‌ ارتقاء سلامت و رفاه حال شهروندان در منطقه 15در دست اجرا است.

لطفی اظهار داشت: در این طرح تاکنون دو مرکز آموزشی گل و گیاه در بوستان‌های خلیج فارس و پردیس بانوان راه اندازی شده است و دو مرکز آموزش گل و گیاه در آینده‌ای نزدیک در بوستان‌های والفجر و ولیعصر(عج) به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با  اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: بهره‌برداری از دو مرکز مشاوره و آموزش گل و گیاه در بوستان‌های والفجر و ولیعصر(عج) شامل امکانات و تجهیزات کلاس‌های آموزشی، آزمایشگاه، گلخانه،‌مزرعه خانواده،‌ احداث مرکز اموزش و مشاوره در بوستان فدائیان اعلام که  در مرحله انجام مناقصه است و در آینده‌ای نزدیک از اقدامات اجرایی این طرح است.

لطفی خاطرنشان کرد:  برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، گل‌کاری، سبزی‌کاری، تکثیر و نگهداری گیاهان آپارتمانی، گل‌های فصلی و توری،‌فضای سبز عمودی و طراحی فضای سبز، آموزش آسنایی با درمی کمپوست، کشت گیاهان هیدروپونیک، پرورش قارچ‌های خوراکی با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای، انجام خدمات مشاوره گیاه پزشکی در زمینه آزمایش خاک و عوامل بیماری‌زا آفات گیاهان از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 15 است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرانه ، اموزشی ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار