گفتگوی تلفنی "اوباما و اردوغان" با محوریت بررسی تحولات کوبانی

روسای جمهور آمریکا و ترکیه در گفتگویی تلفنی به بررسی آخرین تحولات سوریه و شهر کوبانی پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری آناتولی گزارش داد: "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه در گفتگویی تلفنی با "باراک اوباما" همتای آمریکایی خود تحولات اخیر در سوریه از جمله اوضاع کوبانی را بررسی کردند.

"باراک اوباما" در گفتگوی تلفنی با "اردوغان" از رهبری ترکیه به خاطر استقبال از پناهندگان کوبانی و هماهنگی با ائتلاف ضد داعش قدردانی کرد.
 

این در حالی است که "رجب طیب اردوغان" دیروز در حین بازگشت از کابل پس از  دیدار یک روزه از افغانستان در هواپیما به خبرنگاران گفت: ما از ائتلاف به رهبری آمریکا در جنگ علیه داعش می خواهیم ابتدا چهار خواسته ترکیه را در سوریه به اجرا درآورد و من بارها  اعلام کرده ام تا  زمانی که خواسته های ما اجرا نشود ، آنکارا در هیچ عملیاتی علیه داعش در منطقه مشارکت نخواهد کرد.

اردوغان اظهار داشت ایجاد منطقه پرواز ممنوعه در خاک سوریه ، ایجاد منطقه حایل و امن، آموزش مخالفان میانه رو  دولت سوریه (ارتش آزاد) و تجهیز آنان به انواع سلاح و  اجرای عملیات نظامی برضد نظام سوریه چهار خواسته اصلی  ترکیه از ائتلاف بین المللی در جنگ علیه داعش است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد از همان آغاز  تلاش ها برای  تشکیل  ائتلاف در جنگ علیه داعش در  عراق و سوریه، ترکیه شروط و موضع  شفاف خود را برای همکاری در این جنگ اعلام کرد و بر اجرای این شرط ها اصرار دارد.

رجب طیب اردوغان درباره درخواست احتمالی آمریکا از ترکیه برای استفاده ائتلاف بین المللی از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب این کشور در جنگ علیه داعش  گفت اگر چنین درخواستی مطرح شود مسئولان امنیتی ترکیه ابعاد  مختلف این  مسئله را بررسی خواهند و در این باره تصمیم گیری درست خواهند کرد.

اردوغان درباره انتشار برخی خبرها درباره تصمیم برخی کشورهای غربی برای همکاری با حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه و ارسال سلاح برای آنان با هدف تشکیل جبهه واحدی در مبارزه  علیه داعش در شمال سوریه  گفت:  از نظر ما  حزب اتحاد  دموکراتیک کردستان سوریه هیچ تفاوتی با سازمان پ ک ک ندارد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار