نمایشگاه عکس "بادبادک سفید" امید و اشتیاق کودکان افغان را نشان داد

یک هنرمند عکاس افغانستانی گفت: نمایشگاه عکس " بادبادک سفید" ویژه کودکان افغان، امید و شادی این کودکان و حرکت به سوی آینده ای روشن را نمایان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "نجیب الله مسافر" روز یکشنبه ، اظهار داشت: بادبادک پرانی یا گودی پرانی، در میان افغانستانی ها به ویژه کودکان آن ها وسیله ای برای فراموشی ناملایمات زمانه است.

وی افزود: بادباک بیشتر به نوعی وسیله بازی کودکان شناخته شده است و عکس های این نمایشگاه را هم که ببینید متوجه می شوید بیش از 95 درصد عکس ها شامل کودکان افغان است؛ دختران و پسرانی که در مدرسه، کوچه و خیابان، مشغول بازی، کار کردن با کامپیوتر یا درس خواندن هستند.

مسافر، در ادامه گفت: جنگ های مداوم افغانستان باعث شده تا کودکان افغان روحیه خوبی نداشته باشند، اما در چند سال اخیر شاهدیم که کودکان امیدوارتر شده و دوست دارند در چتر صلح در افغانستان زندگی کنند و از مزایایی که کودکان دیگر جهان دارند، بهره بگیرند.

وی افزود: پیشتر، از زندگی و چهره های کودکان افغانستان تصاویر اغراق آمیز و ناراحت کننده ای به تصویر کشیده و تلاش می شد تصویر منفی را نشان دهند و بسیار کم می دیدیم تصاویر مثبتی از این کشور منتشر شود.

مسافر اضافه کرد: در این نمایشگاه خواستیم واقعیت اطفال این کشور را نشان دهیم. در این عکس ها مبالغه نکرده و نگفته ایم که در افغانستان فقر و ناهنجاری نیست، بلکه حرف ما این است که شرایط به گونه ای نیست که رسانه های غربی نشان می دهند؛ در واقع ما می خواستیم واقعیت های اصلی این کشور را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 55 عکس مشترک بین عکاس ایرانی و افغان است افزود: با این کار مشترک ، دوستی دیرینیه افغان ها و ایرانی ها را نیز نشان دادیم.

نجیب الله مسافر، هنرمند سرشناسی است که جوایز متعدد بین المللی را از آن خود کرده و ده ها نمایشگاه بین المللی در نقاط مختلف دنیا برگزار کرده است.

او در نمایشگاه عکس بادبادک سفید، سعی کرده بقای امید و شادی را در میان کودکان افغانستان نشان دهد.

این نمایشگاه از 23 تا 29 مهرماه ساعت 9 تا 18 در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برپا است.

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری و اتحادیه هنرمندان معاصر افغانستان و خانه عکاسان ایران حوزه هنری برگزار شده است.
/انتهای یپام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.