تبریز؛

پیشرفت کشاورزی در پی ارتباط مستمر با مراکز دانشگاهی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ارتباط مستمر با مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی و استفاده و حمایت از دستاوردهای آنها باعث شکوفایی و پیشرفت کشاورزی می‌شود.

اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: تولید پایدار در صنایع کشاورزی رابطه مستقیم با تجاری‌سازی کشاورزی دارد و اهمیت دادن به تولید کیفی محصولات با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی تولید را در عرصه تجاری پایدار می‌کند.

وی تصریح کرد: از تجارب ارزشمند کشاورزان و دانش بومی نیز نباید غافل بود چون به عنوان نیروهایی ارزشمند در کشاورزی پایدار قابل اتکّا خواهند بود.

فتحی ادامه داد: تولید پایدار در تولیدات محصولات کشاورزی کلید دستیابی به توسعه، تجاری کردن کشاورزی، افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیر شدن محصولات در بازارهای بین‌المللی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: هزینه ها در کشاورزی علمی کاهش یافته و کمّیت و کیفیّت این محصولات و رقابت‌پذیر شدن آنها در بازارهای جهانی نیز افزایش می‌یابد.

فتحی تاکید کرد: تولید محصولات باکیفیّت باید سرلوحه برنامه های تولیدکنندگان گنجانده شود چرا که سرمایه گذاری برای تولید محصولات سالم و ارگانیک رو به افزایش است.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.