کمترین سهم در موقوفات مختص وقف‌های قرآنی است

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موقوفات مختلف در موضوعات گوناگون در کشور وجود دارد،وقف قرآنی کمترین سهم را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نخسین هم اندیشی وقف‌های قرآنی با حضور مسئولان قرآنی، فرهنگی، رسانه ای، عالمان و اندیشمندان قرآنی در هتل ارم برگزار شد.

در ادامه این گزارش این هم اندیشی از 9صبح امروز تا 13 بعد از ظهر در هتل ارم پیرامون موقوفات قرآنی و تحقق مطالبات قرآنی رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج و فرهنگ آموزه‌های قرآنی و تربیت حافظان و قاریان برگزار شد.

بنابر این گزارش احمد شرف خانی معاون اجتماعی و فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور در این هم اندیشی با اشاره به اهمیت موقوفات قرآنی گفت: با توجه به این که در کشور موقوفاتی در موضوعات مختلف قرار دارد متاسفانه کمترین سهم موقوفات مختص وقف‌های قرآنی است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی پژوهشی با پشتیبانی مردم و خیران قرآنی در عرصه‌های مختلف قرآنی انجام خواهدشد.30 نیت در سامانه اوقاف ثبت شده است.

شرف خانی اظهار داشت: تلاوت و  ختم قرآن، قرائت برای واقف، خرید و توزیع قرآن، هزینه برای مسلمانان به منظور ترویج و نشر قرآنی، هزینه جلسات قرآن، تفسیر و مفاهیم قرآنی، هزینه حفظ قرآن، تهیه و خرید قرآن، هزینه طلاب، هزینه روخوانی قرآنی در نشر فرهنگ قرآنی از موقوفات اوقاف است.

وی اشاره کرد: 20موقوفه قابل توجه در کشور در بخش عمده نیت قرآنی وجوددارد که بزرگترین موقوفه قرآن در استان کرمانشاه است.

شرف‌خانی تصریح کرد:در آمد موقوفات درسال 93، 500میلیون تومان است. سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید به یک راهکار اساسی دست یابد، یک حرکت جدی در عرصه ایجاد وقف‌های قرآنی ساختار منفعتی بودن وقف است.

گفتنی است نخستین نشست هم اندیشی وقف‌های قرآنی در هتل ارم تهران امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، لاله افتخاری رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرف خانی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف، گروسی مدیر کل شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده مشاور قرآنی سازمان اوقاف، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور و محمد زاده مدیر رادیو قرآن برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، قرآن ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار