نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت : وقف های مشارکتی یک ابتکار به موقع و متناسب با نیاز جامعه است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت : وقف عملی است صالح و باقی و مصداق روشنی است از تعاون ، به عبارتي وقف به معني نگاه داشتن دائمي اصل مال و بهره برداري از منافع آن براي خيرات است .

وی با اشاره به اینکه نقش وقف در فعاليت هاي نيک و خير و ارائه خدمات به اشخاص ، سرپرستي ايتام ، ضعفا، فقرا و مراقبت و توجه بر اوضاع و احوال آنان انکارناپذير است ، ادامه داد : صدقات جاریه و به خصوص وقف، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه های انفاق است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به احداث بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری به عنوان اولین قدم در جهت عمل به مصوبه مجلس شورای اسلامی از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ، اظهار کرد :در سالهای گذشته موضوع وقف به سمت فراموشی یا به عبارتی مغفول شده حرکت می کرد اما با اجرای وقف مشارکتی این مفهوم بروزرسانی شد.

آلیا با تاکید براینکه وقف های مشارکتی یک ابتکار به موقع و متناسب با نیاز جامعه بوده است ، تصریح کرد:یکی از برکات این طرح در کنار هم قرارگرفتن سرمایه های کم بوده است.

عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در امامزادگان ، گفت : براساس فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند و روند فعلی اوقاف کشور نشان دهنده حرکت به سمت این موضوع است.

وی با تاکید براینکه نسل جوان جامعه نیازهای متفاوتی نسبت به گذشتگان دارد و این موضوع با گره خوردن اقدامات فرهنگی و برگزاری مسابقات در امامزادگان موجب فراهم شدن بستری مناسب شده است، ادامه داد:حضور اجتماعی خانواده ها در بقاع متبرکه در سال های اخیر بیشتر شده است که این مهم نشان دهنده استفاده از ظرفیت آموزشی این اماکن متبرکه است .

انتهای پیام/

برچسب ها: وقف ، مشارکت ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار