اوباما رای خود را در انتخابات ميان دوره‌ای کنگره به صندوق انداخت

رئیس جمهور آمریکا در نخستین ساعات شروع رای گیری انتخابات میان دوره ای کنگره در پای صندوقهای رای حاضر شد رای خود را در به صندوق انداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا رای خود را در انتخابات میان دوره ای کنگره به صندوق انداخت. 

 روز گذشته انتخابات میان دوره ای ایالت ایلینوی آمریکا شروع شد. "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در نخستین ساعات شروع رای گیری در پای صندوقهای رای حاضر شد و در انتخابات میان دوره ای این ایالت رای خود را به صندوق انداخت.

 اوباما در ماههای اخیر تلاشهای زیادی برای پیروزی هم حزبی های دموکرات خود در انتخابات میان دوره ای کنگره صورت داده است. اوباما با شرکت در تجمع های انتخاباتی تلاش کرده است برای دموکراتهایی پول جمع کند که در معرض خطر از دست دادن کنترل سنای آمریکا هستند. نکته جالب توجه درباره شرکت اوباما در انتخابات میان دوره ای ایالت ایلینوی این است که اکثر نامزدهای حزب دموکرات ترس داشتند در محافل عمومی در کنار اوباما ظاهر شوند زیرا محبوبیت اوباما به شدت کاهش یافته است و این نامزدهای انتخاباتی از آن بیم داشتند که دیده شدن آنها در کنار اوباما سبب ریزش آرای آنها شود. نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد نامزد حزب دموکرات در این ایالت از رقیب جمهوری خواهش برتر است.

اوباما به هنگام شرکت در انتخابات خود گفت به شدت به رای دادن علاقه دارد.

 انتخابات میان دوره ای سراسری در آمریکا در چهارم نوامبر برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار