رویترز مدعی شد

غرب پیشنهاد جدید ایران در مذاکرات هسته‌ای را نپذیرفته است

خبرگزاری رویترز مدعی شد که ایران در مذاکرات هسته‌ای ، پیشنهاد جدیدی برای مصالحه مطرح کرده است که غرب ان را نپذیرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی مدعی شد که ایران در مذاکرات هسته‌ای، پیشنهاد جدیدی برای "مصالحه" مطرح کرده است که غرب آن را نامعتبر خوانده و از پذیرش آن سرباز زده است. 

رویترز مدعی شده مقامات ایران در مذاکره با گروه 1+5 می‌گویند که دیگر تقاضای لغو کامل تحریم‌های اقتصادی در قبال محدود کردن برنامه هسته‌ای خود را ندارند و فقط خواستار لغو جدیدترین مورد از تحریم‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی در خصوص جدیدترین پیشنهاد خود به رویترز اعلام کردند که دولت ایران از حذف تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی و بانکداری ایران، راضی هستند.


مقامات غربی مدعی‌اند که این پیشنهاد جدیدی نیست و می‌گویند ایران همیشه می‌دانسته است که تحریم‌ها تنها به صورت تدریجی لغو می‌شود و هر بخش از برنامه هسته‌ای به حالت تعلیق درآید، بخشی از تحریم‌ها حذف می‌شود و تنها در صورتی به طور کامل لغو می‌شود که ثابت شود تمامی تعهدات ایران عملی شده است.

مقامات غربی می‌گویند آنها نیز در مذاکرات وین پیشنهاد سازش در خصوص تقاضای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کردند اما تهران این پیشنهاد را رد کرده است.

یک دیپلمات اروپایی می‌گوید: عامل اصلی این است که ایران تمایلی به محدود کردن برنامه غنی‌سازی خود به سطحی که قابل پذیرش باشد، ندارند. ما احتمالاً گزینه‌ای جز تمدید مذاکرات بعد از مهلت نوامبر نداریم.

رویترز در پایان نوشت به نظر می‌رسد ایران حاضر نیست به درخواست‌های غرب برای توقف برنامه غنی‌سازی خود عمل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار