کمیته بین المللی صلیب سرخ خبر داد ؛

تحويل كمك‌هاي درماني اضطراري به اردوگاه يرموك

كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ در همكاري نزديك با جمعيت هلال احمر سوريه و جمعيت هلال احمر فلسطين، داروهاي ضروري لازم براي بيماري‌هاي مزمن را براي كساني كه در اردوگاه يرموك زندگي مي‌كنند تدارك ديد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ دافنه مارِه، معاون نمايندگي كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ در سوريه كه بر اين عمليات نظارت داشت گفت: «اين اولين بار در طول سال گذشته است كه ما توانسته‌ايم به كساني كه در اين اردوگاه هستند كمك‌رساني كنيم، و اميدواريم كه بتوانيم كارهاي بيشتري هم انجام دهيم. ما به شدت نگران مشكلات كساني هستيم كه در اين اردوگاه زندگي مي‌كنند، به خصوص دسترسي محدود اين افراد به غذا، آب و مراقبت‌هاي درماني.»

در هماهنگي با تمامي طرف‌هاي مربوطه و بر اساس نتايج عمليات ارزيابي فوري نيازها كه توسط هلال احمر فلسطين، يعني اصلي‌ترين تأمين كننده‌ي خدمات مراقبت درماني در اين اردوگاه انجام شده، كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ منابع درماني كافي براي درمان بيش از 5هزار نفر را كه از بيماري‌هاي مزمني مانند ديابت و بيماري قلبي رنج مي‌برند، براي مدت سه ماه تدارك ديد. اين سازمان همچنين پتو، حوله، روتختي، دستكش، قيچي و ديگر اقلام مشابه را نيز تدارك ديد تا زنان باردار در ايمني و شرايط بهداشتي بهتري وضع حمل كنند.

كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ الزامات ناشي از حقوق بين‌المللي بشردوستانه را به تمامي طرف‌ها يادآوري مي‌نمايد تا در تمامي زمان‌ها از غيرنظاميان حفاظت و آنان را مصون دارند، و روند ارائه‌ي كمك‌هاي بشردوستانه‌ي بي‌طرف، بي‌غرض و مستقل را به تمامي كساني كه به طور مستقيم تحت تأثير نبردها قرار گرفته‌اند تسهيل نمايند.

كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ از زمان آغاز درگيري ها به ميليون‌ها نفر كمك كرده است. هر ماهه اين سازمان غذا و ديگر اقلام امدادي ضروري را به بيش از 450هزار نفر تحويل مي‌دهد.


گفتنی ست ؛  اردوگاه یرموک  اقامتگاه بزرگترين جمعيت پناهندگان فلسطيني در سوريه است.

انتهای پیام /
برچسب ها: صلیب سرخ ، درمان ، اردوگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار