بان کی مون: مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان ازسرگرفته شود/ یعلون: اسرائیل اجازه بازسازی غزه را نخواهد داد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی و فلسطینیان خواست به میز مذاکره باز گردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، بر اساس اعلام سخنگوی سازمان ملل متحد، بان کی مون این درخواست را در دیدار با موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل مطرح کرد.

بان کی مون ضمن تاکید بر اهمیت بازگشت اسرائیلی ها و فلسطینیان به مذاکرات به منظور حل و فصل مسائلشان، گفت : در صورتی که امید زنده نگه داشته شود، هیچ زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

اسرائیلی ها و فلسطینیان مذاکرات صلح را ژوئیه سال 2013 میلادی پس از وقفه ای سه ساله از سرگرفتند. این مذاکرات ماه مارس امسال به بن بست خورد و ماه آوریل با شکست مواجه شد. این در حالی بود که دو طرف یکدیگر را به کوتاهی درعمل کردن به تعهدات خود متهم کردند. اسرائیل خواستار آن است که نوار غزه به منطقه ای عاری از سلاح تبدیل شود و این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، که کنترل نوار غزه را در دست دارد، خواستار لغو محاصره بر این منطقه است.

بان کی مون همچنین گفت یک هیئت تحقیق را برای بررسی مسائلی در ارتباط با ساختمان های متعلق به سازمان ملل متحد در غزه طی درگیری اخیر، تشکیل خواهد داد.

وزیر جنگ اسرائیل نیز اعلام کرد که درصورتی که حماس از مصالح ساختمانی برای ساخت مجدد تونل‌هایش با هدف انجام حملات تروریستی استفاده کند اسرائیل اجازه بازسازی غزه را نخواهد داد.

بان کی مون و یعلون همچنین در خصوص مسائلی درباره ماموریت صلح بانی سازمان ملل متحد در منطقه گفتگو کردند.

اسرائیل تهاجم نظامی 50 روزه ای را ماه ژوئیه در نوار غزه آغاز کرد. این جنگ به شهادت بیش از 2150 فلسطینی منجر شد که عمدتا غیر نظامی بودند. حملات اسرائیل همچنین به ویرانی این منطقه منجر شد. آتش بسی با میانجیگری مصر 26 اوت به این درگیری خاتمه داد.


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار