رییس سازمان راهدرای و حمل ونقل جاده ای به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

ترانزیت 6 میلیون و700 هزار تن کالا طی شش ماهه نخست امسال/پرویز خان فعالترین مرز کشور شناخته شد

کشاورزیان گفت: طي شش ماهه سال 93، در حدود شش ميليون و هفتصد هزار تن كالا از كشور ترانزيت شده است (96 درصد از طريق جاده، 4 درصد از طريق راه‌آهن) كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/5 درصد افزايش داشته است.

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه صدور مجوز حمل کالا توسط شرکت های  حمل و نقل داخلی افزایش یافته است گفت:  تاكنون حدود 4200 مجوز شركت حمل و نقل داخلي كالا صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه  در سال 92 در حدود 621 ميليون تن بار از طريق حمل و نقل جاده‌اي جابجا شده است ،افزود:از 621 میلیون تن بار ، 381 ميليون تن با بارنامه بوده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: طي شش ماهه سال 93، در حدود شش ميليون و هفتصد هزار تن كالا از كشور ترانزيت شده است (96 درصد از طريق جاده، 4 درصد از طريق راه‌آهن) كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/5 درصد افزايش داشته است.

ریس سازمان راهدرای و حمل ونقل جاده ای در ادامه اظهار داشت: در مدت زمان مذكور در بين مرزهاي كشور، پرويزخان با 27 درصد فعالترين مرز كشور در زمينه ترانزيت ورود كالا به شمار مي‌رود پس از مرز پرويزخان، مرزهاي بندرعباس، باشماق، بازرگان، سرخس به ترتيب با 27، 13، 11 و 5 درصد به عنوان فعالترين مرزهاي كشور در زمينه ورود كالاهاي ترانزيت به شمار مي‌روند.

کشاورزیان در ادامه توضیح داد:در سال 1392 بيش از 820 هزار دستگاه كاميون‌هاي ايراني و خارجي از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران تردد كرده‌اند و از حدود 12 ميليون تن ترانزيت كالا از طريق ريل و جاده از قلمرو جمهوري اسلامي ايران حدود 6/11 ميليون تن يعني 96 درصد، سهم جاده بوده است.

***جابه جایی 108 میلیون مسافر در شش ماهه نخست امسال 


کشاورزیان درادامه یادآورشد: در طي مدت مذكور از حدود 4/2 ميليون تن معادل 35 درصد از بندر امام، 717 هزار تن معادل 11 درصد از بندرعباس، 562 هزار تن معادل 8 درصد از مرز سرخس و 46 درصد از ساير مرزها از ايران خارج شده است.

وی درادامه خاطر نشان کرد:  ميزان جابجايي مسافر با صورت وضعیت در نيمه اول سال 93 بالغ بر 108 ميليون نفر مي‌باشد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل تغيير محسوسي نداشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترانزیت ، کالا ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار