ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی کم نظیر در میان انقلابیون قبل و بعد از انقلاب بود/ فوت ایشان رخنه‌ای در جهان اسلام است

عضو جامعه روحانیت گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از چهره‌‌های پرافتخار جامعه روحانیت بود و فوت ایشان یک رخنه‌ای است در جهان اسلام که هیچ چیز نمی‌تواند جای ایشان را پر کند، لذا شخصیتی ارزنده، مؤمن، مخلص و انقلابی، عالم و ولایت‌مدار که گفتار و رفتارش یکسان بودند.

"حسین ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، گفت: آیت الله مهدوی کنی یک شخصیت کم نظیر در بین انقلابیون قبل و بعد از انقلاب بود.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های ایشان از ابتدای انقلاب تاکنون، ادامه داد: ایشان امام جماعت مسجد جلیلی یکی از پایگاه‌های مهم انقلاب بوده، ایشان یک شخصیت مبارز بود که تا قبل از پیروزی انقلاب بخشی از عمر خود را در زندان و تبعید گذراند و کاملا مشخص بود که یک شخصیت مبارز علیه نظام شاهنشاهی بود.
 
این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مورد اعتماد بودن آیت الله مهندوی کنی نزد امام راحل، تصریح کرد:‌ امام (ره) فرمودند؛ من به ایشان اردات داشتم، دارم، خواهم داشت، که چنین عبارتی را در ارتباط با هیچ شخصیتی بیان نکرده‌اند.
 
ابراهیمی در ارتباط با شخصیت‌ این عالم ربانی، اظهار داشت: ایشان اولین شخصی است که بعد از انقلاب، امام خمینی (ره) به ایشان حکم اداره کمیته‌های انقلاب اسلامی را داده و توسط ایشان این کمیته‌ها سامان داده شد، و با توجه به اینکه تمامی سمت‌هایی که ایشان در سرپرستی و نخست وزیری داشتند به تقاضا و درخواست امام (ره) بود.
 
این عضو جامعه روحانیت گفت: صفات و خصوصیات آیت الله مهدوی کنی به گونه‌ای بود که جامعه روحانیت سخن و حرکات ایشان را برای خود الگو قرار داده است، همچنین در تمام دوران زندگی ایشان هیچ نقطه سیاهی یافت نمی‌شود و زندگی ایشان سرشار از نورانیت بود، آیت الله مهدوی با شخصیت ولایت مدار  در خدمت انقلاب بودند و همیشه بدون کم و کاست گوش به فرمان امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند.
 
وی افزود:‌ آیت الله مهدوی کنی از چهره‌‌های پر افتخار جامعه روحانیت بود و فوت ایشان یک رخنه‌ای است در جهان اسلام که هیچ چیز نمی‌تواند جای ایشان را پر کند، لذا  شخصیتی ارزنده، مؤمن، مخلص و انقلابی، عالم و ولایت‌مدار  که گفتار و رفتارش یکسان بودند.

ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد:‌ برای همه بازماندگان ایشان، علمای اعلام، حوز‌ه‌های علمیه، مراجع اعظام به ویژه مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان، وابستگان تسلیت عرض می‌نمایم و این مصیبت در حقیقت برای تمام ملت ایران تاثرانگیز است و باید به خودمان تسلیت بگوییم و در رحلت و پرواز روح ایشان به ملکوت اعلی از خداوند صبر طلب کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مهدوی ، کنی ، انقلابی ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار