زنجان؛

مهارت آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش است

مهارت آموزی و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش است و در این راستا تلاش می شود تا با استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها ، راه اندازی واجرای رشته های جدید در شاخه فنی وحرفه ای وکاردانش با توجه به نیاز بازار کار زمینه را برای حضور پر شور دانش آموزان در این مراکز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛وبه نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ،معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مهمترین برنامه معاونت آموزش متوسطه ، بهبود کیفیت آموزشی است.

شهبازی ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و مهارتهای حرفه ای مدیران را در ارتقاء کیفیت آموزشی موثر دانست.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت بخشی آموزشی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت کشور گفت : مهمترین برنامه کاری این معاونت در سال تحصیلی جاری ، بهبود کیفیت آموزشی است.

این مسئول ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و مهارتهای حرفه ای مدیران را در ارتقاء کیفیت آموزشی موثر دانسته و اضافه کرد: با برگزاری دوره های آموزشی ، کارگاه های آموزشی و حضور در جلسات شورای دبیران تلاش می کنیم تا مهارتهای حرفه ای همکاران خود را  افزایش دهیم .

شهبازی پرهیز از هرنوع سطحی نگری را در برنامه های آموزشی و پرورشی مهم دانسته اظهارکرد: سعی واهتمام ویژه برای تحقق بحث کیفیت در همه ابعاد و واحد های آموزشی ، از مهم ترین اولویت های کاری معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان درسال تحصیلی 94-93 می باشد.

وی کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی-یادگیری و ارزشیابی دانش آموزان را فصل مشترک آموزش و پرورش و اولیا دانسته و از اولیا دانش آموزان خواست تا ارتباط بیشتری با مدرسه داشته باشند .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار کرد : مهارت آموزی و آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش است و در این راستا تلاش می کنیم تا با استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها ، راه اندازی واجرای رشته های جدید در شاخه فنی وحرفه ای وکاردانش با توجه به نیاز بازار کار زمینه را برای حضور پر شور دانش آموزان در این مراکز فراهم نماییم

شهبازی تصریح کرد:ضمن اینکه در طول سال نیز تلاش بر این است با اجرای مسابقات علمی کاربردی کاردانش وعملی علمی فنی وحرفه ای زمینه ساز ایجاد شور و نشاط و افزایش خلاقیت در این مراکز باشیم .

وی  آموزش هنرجوبان ، همراه با تولید در هنرستان های فنی و حرفه ای را از برنامه های حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش دانسته و خاطر نشان کرد :با برنامه ریزی های به عمل آمده در این حوزه تلاش ما این است که بر اساس برنامه پنجم توسعه ، سهم آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش را به 50 درصد ارتقاء دهیم .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.