"جعفر صانعی مقدم":

حركت به سمت حرفه‌ای شدن، مهم‌ترین دستاورد جشنواره بود

داور سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، ضمن اشاره به ارتقای كیفیت فیلم‌ها در سه حوزه داستانی، مستند و انیمیشن،حركت به سمت حرفه‌ای شدن را، مهم‌ترین دستاورد این جشنواره خواند.

به گزارش حوزه سینما باشاگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره؛ "جعفر صانعی مقدم"، از داوران سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، درباره مهم‌ترین  دستاورد این جشنواره، به گفت: حركت رو به جلو و به سمت حرفه‌ای شدن فیلم كوتاه را می‌توان از بارز‌ترین ویژگی این جشنواره خواند. در واقع، چهره‌های مطرح، دوباره به انجمن سینمای جوانان، اضافه شدند و انجمن هم سعی كرد تا با تركیبی از فیلم‌سازان قدیمی و باتجربه و كارگردانان جدید، به یك هماهنگی بیشتری برای پیشبرد نظام حرفه‌ای فیلم كوتاه برسد.

او با بیان این‌كه كیفیت فیلم‌ها چه در حوزه مستند، چه در حوزه انیمیشن و چه در حوزه داستانی پیشرفت‌های خوبی داشت، افزود: البته در سالیان گذشته هم پیشرفت‌هایی دیده شده اما در این دوره به اعتقاد من، هیئت انتخاب ظرافت بیشتری در انتخاب فیلم‌ها به خرج داد كه همین باریك بینی، سطح كیفی جشنواره را افزایش داده است. به عنوان نمونه، در فیلم‌های داستانی، بچه‌ها روی داستان‌هایی كار كردند كه دارای ریسك سرمایه گذاری قابل قبولی بوده‌اند. این‎كه فارغ از كمك‌های دولتی، یك گروه حرفه‌ای فیلمی تولید می‌كند، تحسین برانگیز است.

رئیس انجمن تهیه كنندگان فیلم مستند، با اشاره به این‌كه به هر حال توجه به فیلم‌سازی كه كار خود را بلد است، مقدمه‌ای برای حرفه‌ای شدن آن فیلمساز محسوب می‌شود، ادامه داد: در حوزه مستند نیز چه در جشنواره‌ها و چه حتی در كارهای تلویزیونی، شاهد ارتقای كیفی فیلم‌های مستند هستیم و من آن‌ها را خیلی می‌پسندم. باید بپذیریم كه  گروه‌های مستندساز، خیلی حرفه‌ای‌تر شده‌اند و غالبا بیشتر از بودجه‌های تخصیص داده شده فعالیت می‌كنند. امسال در حوزه انیمیشن، آثار خوبی دیدم، آن هم در شرایطی كه غالبا كارهای انیمیشن از ضعف فیلمنامه برخوردار است.

صانعی مقدم در پایان اظهار كرد: امسال رویكرد جشنواره نسبت به فیلمسازان خوب بوده است و هم فكر می‌كنم با توجه به شكل‌گیری گروه سینمای هنر و تجربه، آینده نسبتا بهتری به نسبت سالیان گذشته در عرضه و تقاضا و چرخه تولید برای فیلم‌سازان تعریف شده باشد. وقتی فیلمساز در مواجهه با مخاطب قرار می‌گیرد، چند اتفاق برای او رخ می دهد، در توضیح این اتفاقات خوب، گفت: در وهله نخست، امكان دارد یك تهیه كننده‌ علاقه‌مند به سرمایه گذاری پیدا كند. همچنین این مهم، سبب دیده شدن فیلم می‌شود و این كه با توجه به نظرات مخاطب، می‌تواند كیفیت كاری خود را ارتقا بخشد.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار