وندی شرمن:

ایران باید تصمیمات دشواری درباره برنامه هسته‌ای‌اش بگیرد/ در این‌صورت، تحریم‌ها به فوریت برداشته می‌شوند

معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: ایران باید تصمیمات دشواری درباره برنامه اتمی اش بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، شرمن در سخنانی در سانتیاگو پایتخت شیلی گفت: ایران باید اقداماتی صورت دهد که این تضمین را به جامعه بین المللی بدهد که برنامه اتمی اش فقط برای مقاصد صلح آمیز است.

وی مدعی شد: امیدواریم ایران آنچه را که می دانم تصمیماتی دشوار برای دادن اطمینان به جامعه بین المللی است، انجام دهد و اگر آنها این کار را انجام دهند، انزوای آنها پایان می پذیرد، تحریم ها به حالت تعلیق در می آید و به فوریت برداشته می‌شوند و ما جهانی بسیار آرامتر و با ثبات خواهیم داشت. 

وی در پایان گفت: من سال گذشته را عمدتا به هدایت کردن تیم مذاکره کننده آمریکا سپری کردم که در صدد ارزیابی این مسئله است که آیا راه حلی دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران دست یافتنی است یا نه. گفت و گوهای چندجانبه که تا بیست و چهار نوامبر تمدید شده است، فشرده و جدی بوده است. ما در کاهش دادن اختلافات پیشرفت داشته ایم اما کار بسیار سختی هنوز باید انجام شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
مرگ بر آمريكا
Germany
علی اکبر بابایی
۱۶:۰۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
خانم شرمن مامور اسراییله فکر میکنه قدرتی داره نمیدونه مترسک سر جالیزه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
شیطان بزرگ وروباه پیر دست شما برای همه دنیا رو شده. شما هرجاکه باشید جنگ و خونریزیست قتل و غارت است. انشآا...بزودی سرنگون میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
خانم شرمن ، این آمریکاست که باید به جامعه بین المللی تضمین بدهد که دست از شرارت برعلیه بشریت و کشتار بیشتر مردم بکشد .
همه فعالیت های هسته ای ایران از ابتدا تاکنون زیر نظر آژانس بوده و اطمینان از سلامت آن وجود دارد . فتوای رهبر انقلاب اسلامی هم تضمین کننده این اطمینان بخشی است .
آمریکا عامل کاهش اختلافات نیست و نبوده ، بلکه خود عال بروز همه اختلافات در جهان است .
وجود 400 بمب هسته ای آماه به کار در سرزمین های اشغالی در اختیار یک رژیم جعلی و تحمیلی به منطقه که شما خانم شرمن نماینده آن در مذاکرات هستید ، عامل نامنی منطقه و جهان است .
تحریم های مسخره شما بیشتر از مردم ما ، مردم آمریکا را ازار داده و به فقر بیشتر آنها کمک کرده است .
ما می توانیم مرزهای اقتصادیمان را بر روی شما و همپالکی های شما ببندیم و با اتکاء به امکانات داخلی موجود ، شما را از مواهب اقتصادی خود محروم نمائیم . کما این که تا کنون هم به همین منوال بوده است .
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۳:۳۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
باشه بهش میگم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
اره منتظر باش میگیریم
منتظر باش تا اموراتت بگذره
Iran (Islamic Republic of)
فیضی نژاد
۱۰:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
خانم شرمن گویا شمافراموش کرده اید این کشور شماست که کل دنیا را به هرج و مرج هدایت کرده نه ایران کشور ما هیچوقت تمامیت یه کشور دیگه را تحدید نکرده ولی کشور شما با به وجود آوردن گروه های تروریستی مثل داعش و طالبان استقلال و تمامیت ارضی خیلی از کشورها را به خطر انداخته است پس بهتر است اول این تعهدها را از مسئولین کشور خودتان بگیرید و بعد از دیگران بخواهید وبهتر است به خمله اتمی کشور خودتان هم نگاه کنید این کشور شما بوده که در گذشته و حال از بمب اتم و اورانیوم ضعیف شده در جنگ استفاده کرده و می کنید
-
سادات
۱۰:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
حتما ایران نسخه ای که امریکایی هابرایمان پیچیده اند عمل کنیم زیر بار زور رفتن خون شهدا را ازبین بردن حق مردم ایران از بین رفتن نوکری انگلیس و امریکا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
ما جهانی بسیار آرامتر و با ثبات خواهیم داشت؟!
این جمله طنز بود
آخرین اخبار