نوروزی در نطق میان‌دستور:

باید از ولایت فقیه به عنوان میراث امام و شهدا پاسبانی کنیم

یک نماینده مجلس گفت: ما باید تلاش کنیم تا میراث گرانبهای شهدا و امام راحل را که همچون خیمه جهان اسلام است یعنی ولایت فقیه را حفظ و پاسبانی کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رحمت‌الله نوروزی نماینده علی‌آباد کتول در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 30 مهر ضمن عرض تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی به مقام معظم رهبری و ملت ایران و هم چنین فرا رسیدن ایام محرم گفت: محرم درس بزرگی را به ما و نسل‌ها ارائه کرده است.
 
نماینده‌ علی‌آباد کتول تصریح کرد: در این برهه زمانی حساس، مستکبران جهانی و صهیونیست غاصب تا دندان مسلح در عرصه جهانی به ویژه خاورمیانه به دنبال نابودی ملت مسلمان، بسته چپاول منابع عظیم این ملت رادر دستور کار خود قرار داده‌اند مفهوم شهادت و پیروزی خون بر شمشیر بیشتر نمایان شده است.  
 
وی در ادامه افزود: علی‌رغم ددمنشی‌های آمریکای جنایتکار و حامیان وی از جمله داعش در حمله به کشورهایی مانند عراق و سوریه و بمباران‌های غزه که جنایت وحشتناک آنان جز استیصال و درماندگی ایادی استکبار و حامیان منطقه نبوده است به حمدالله نقش ارزشمند آیت‌الله سیستانی توانست وحدت ملی را به ارمغان بیاورد و توطئه‌ای را که می‌رفت خون‌های زیادی بر زمین بریزد خنثی کرد.  
 
نوروزی گفت: تلاش کنیم تا این میراث گرانبهای شهدا و امام راحل را که همچون خیمه جهان اسلام است یعنی ولایت فقیه را حفظ و پاسبانی کنیم.
 
نماینده علی‌آباد کتول با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش خطاب به ریاست جمهور بیان داشت: سیل 8 و 14 خرداد در استان گلستان خصوصا شهرستان علی‌آباد کتول دهانه زرین‌گل و محمدآباد کتول علی‌رغم حضور نوبخت، دژپسند و حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای دادستان وقت کل کشور در منطقه هنوز راه‌ها، پل‌ها هیچ گونه بازسازی نشده است و دولت هیچ گونه اقدامی انجام نداده است از دولت یازدهم انتظار داریم در توزیع اعتبارات عادلانه عمل کند.
 
وی با اشاره به افزایش فارغ التحصیلان بیکار در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در شهرستان علی‌آباد کتول گفت: من نسبت به رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، وزیر کار و رفاه اجتماعی تذکری دارم که چرا بیکاری و یأس هر روز در جوانان این منطقه بیشتر می‌شود امروز کارگروه اشتغال با ریاست رئیس‌جمهور مشغول به کار است، کجا آمار بیکاری کاهش داشت.
 
نوروزی در ادامه تصریح کرد: تقاضا داریم به جای آن که فارغ التحصیلان بیکار پرورش دهیم تکنسین‌ها و کاردان‌های آچار به دست در آموزش و پرورش و در دستگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تربیت کنیم و هم چنین کارآفرینی عمومی و تخصصی به وجود بیاوریم.  
 
نماینده علی‌آباد کتول خطاب به وزیر نیرو گفت: سد محمد آباد کتول قبل انقلاب و بعد از انقلاب شش بار مورد مطالعه قرار گرفت امیدواریم این موضوع را جدی تر پیگیری کنید.  
 
نوروزی خطاب به رئیس امور گردشگری گفت: در اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند بیشترین شاخص‌ها مربوط به هنر و صنایع دستی است زیرا نیاز به ارز نداشته و صادرات آن ارز آور هم هست و هم چنین نیاز به کارشناس خارجی ندارد و ارزش افزوده آن 24 برابر است.
 
وی خاطر نشان کرد: استان گلستان و شهرستان علی‌آباد کتول رنگین کمان اقوام کشوراست و این فرصت تنوع قومی را دارد و امیدواریم به جای گفتار درمانی توسط سازمان گردشگری کشور از میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این منطقه حمایت‌های لازم انجام شود تا این رویکرد 7 هزار ساله محفوظ بماند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار