مخالفت احزاب اردنی با پیوستن به ائتلاف ضدداعش

شش حزب مخالف، از دولت اردن خواستند به ائتلاف ضد داعش نپیوندد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی، شماری از احزاب مخالف اردنی از دولتشان خواستند تا از ائتلاف بین الملی ضد داعش کناره گیری کند.

این احزاب گفتند "این ائتلاف در پی نقشه‌های جدیدی در منطقه است و اردن از مشارکت در آن، هیچ سودی نمی‌برد".

این شش حزب در بیانیه مشترکی اعلام کردند "صیانت و حفظ استقلال کشور در دوری از سیاست ائتلاف‌گرایی است".

این بیانیه می‌افزاید مبارزه با تروریسم نیازمند تعهدی رسمی و روشن به خواسته های دموکراسی‌طلبانه و اصلاحات سیاسی و داخلی و حل مشکلات فقر و بیکاری و توسعه مبارزه با فساد و اتلاف پول مردم و تقویت جبهه داخلی بر اساس مشارکت مردمی و اصلاح قوانین حاکم بر سیاست و اقتصاد کشور است.

این شش حزب در بیانیه خود اشاره کردند وضعیت کنونی منطقه، وضعیتی خطرناک است زیرا قصد دارد منطقه را براساس فرقه گرایی بازسازی کند لذا ضرورت دارد با این مخاطرات که کیان ملی را تهدید میکند مقابله کرد.

این 6 حزب ضمن محکومیت تروریسم گفتند ما خواستار راه حل سیاسی و توافقی ملی هستیم و با هر گونه طرح تجزیه طلبانه و مداخلات بین المللی که وحدت کشور را به خطر می اندازد مخالفیم.

بیانیه این حزب پس از ان منتشر شد که پادشاه اردن پس از دیدار با 15 نماینده پارلمان از حزب "گروه دموکرات" اعلام کرد اردن به ائتلاف بین المللی ضد داعش می پیوندد.

وزیر امور سیاسی و پارلمانی اردن به احزاب اردنی هشدار داد و در وقت دیگری اعلام کرد، گزینه دخالت نظامی زمینی اردن در مقابله با داعش "مساله ای خارج از این بحث است". 

این شش حزب تحت عنوان "کمیته عالی هماهنگ کننده احزاب مخالف ملی" متشکل از احزاب ملی و اصلاح طلب هست که عبارتند از "حزب وحدت مردمی، حزب بعث پیشرو، حزب بعث سوسیالیست، و کمونیسم و حزب "حشد " و حزب "جنبش ناسیونالیستی".

ارتش اردن در ماه مارس اعلام کرده بود نیروی هوایی این کشور شماری از مواضع گروه‌های تروریستی را تخریب کرده است. این گروه ها اقدام به اعزام برخی عناصر تروریستی برای انجام عملیات خرابکارانه در اردن می کردند. 




انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار