جواد اردکانی:

تعداد سینما‌ها با تولید فیلم‌ها همخوانی ندارند

کارگردان سینما گفت: سالن‌های سینمای ناکافی در شهرهای کشور، دسترسی نداشتن مخاطبان به تهیه فیلم باعث اکران نشدن فیلم‌ها می‌شود.

جواد اردکانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از اینکه به کیفیت خود فیلم بخواهیم بپردازیم مشکل این است که تعداد آثار تولیدی ما با ظرفیت اکران در سینما  همخوانی ندارند و هر  فیلمی به  مخاطب خاص خود می تواند عرضه شود.

وی در ادامه افزود: تعداد سینمای کشور به نسبت تعداد فیلم‌های ساخته شده اندک است به همین جهت فیلم ها از اکران محروم می‌مانند و امکان نمایش پیدا نمی‌کنند.

وی اظهار داشت:ما در 10 تا15 سال اخیر نتوانستیم کانون سینمای ایران را به نحو مطلوبی معرفی کنیم متاسفانه اگر به همین شکل ادامه دهیم به مرور زمان افت می کند.

اردکانی بیان کرد: کاراکتر و سوژه‌های بعضی از فیلم‌ها جذاب و آموزنده نیستند که مخاطب  را جذب کند و کیفیت پایین  فیلم ها باعث حضور کم مخاطبان به سینما  می‌شود.

وی درباره نقد فیلم بیان کرد: مقوله نقد در آثار هیچ وقت نمی‌تواند کمکی کند به جهت اینکه ما در حوزه نقد دچار آسیب‌های خیلی جدی هستیم.

وی در پایان گفت: این نوع فیلم‌ها که اکران و سوددهی‌ تضمین شده‌ای دارد، با نبود ساختار اکران که بتواند این صد تا فیلم را پوشش دهد درحال حاضر نداریم.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: سینما ، تعدد ، اکران ، ناکافی ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.