فرهنگي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گسترش تعاملات و همگرايي بيشتر، از اهداف سفر لاريجاني به تركيه است

عضو هيأت رئيسه مجلس گفت: سفر لاريجاني به تركيه با هدف گسترش روابط اقتصادي، سياسي و امنيتي و همچنين ايجاد همگرايي بيشتر ميان دو كشور صورت مي‌گيرد.

محمد‌حسين فرهنگي نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر روز چهارشنبه(21 دي‌ماه) رئيس مجلس شوراي اسلامي به تركيه گفت: اين سفر با هدف گسترش روابط اقتصادي، سياسي و امنيتي ميان دو كشور و ايجاد همگرايي‌هاي جديد متناسب با تحولات جهاني صورت مي‌گيرد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در ادامه، گشودن دروازه‌هاي جديد به منظور همگرايي بيشتر و كمك در حل مشكلات سياست خارجي در روابط دو كشور با ساير كشورها را از ديگر اهداف مهم سفر رييس دستگاه قانون‌گذاري كشور به تركيه برشمرد.


وي در ادامه افزود: با توجه به سفرهاي پيشين مقامات تركيه به ايران، سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به اين كشور و تداوم اين تعاملات مي‌تواند موجبات تقويت روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و تركيه  را فراهم كرده و دو طرف مي‌توانند از اين طريق، يكديگر را در حل مشكلات بين‌المللي ياري رسانند.


عضو هيأت رئيسه مجلس تصريح كرد: تركيه در صورت تجديد نظر در نحوه رفتارهاي خود در عرصه بين‌الملل قادر است جايگاه بهتري را  در عرصه‌هاي جهاني به‌دست آورده و بر همين اساس نبايد رفتارهاي كشورهايي مانند امريكا را مبناي اقدامات و تصميمات خود قرار دهد./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار