درگیری‌های جدیدی میان گروه تروریستی "داعش" و مبارزان کرد، در شهر کوبانی، سوریه، امروز درگرفت ، ولی هیچ گونه تغییر عملی صورت نگرفته است و تنها منجر به کشته شدن 24 نظامی از دو طرف شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "النهار"؛ درگیری‌های جدیدی میان گروه تروریستی "داعش"  و مبارزان کرد، در شهر کوبانی، سوریه، امروز درگرفت ، ولی هیچ گونه تغییر عملی صورت نگرفته است و تنها منجر به کشته شدن 24 نظامی از دو طرف شده است.

دیده بان حقوق بشر در سوریه، خاطر نشان کرد که درگیری‌هایی شدید، دیروز عصر نیز در گرفت که تا نیمه‌های شب گذشته ادامه داشت.

دیده‌بان حقوق بشر، از هلاکت 18 داعشی و شهادت شش تن از مبارزان حامی مردم که از شهر دفاع می‌کنند در این درگیری ها  خبر داد.

همچنین، سه تن از عناصر داعش در پی بمباران هواپیماهای ائتلاف بین المللی در مناطقی از شهر کوبانی در روز سه شنبه، به هلاکت رسیدند.

یکشنبه  گذشته هواپیماهای آمریکایی کمک‌های نظامی  را در میان مبارزان کرد در کوبانی پخش کرد و ترکیه وعده داد تا به مبارزان کرد اجازه عبور از طریق مرز خود به کوبانی را داد؛ ولی بنا بر گزارش دیده بان حقوق بشر در سوریه، طی دو روز گذشته هیچ تغییر در شرایط کوبانی و عبور کردها از مرز ترکیه روی نداده است.

فعال و روزنامه نگار کرد، مصطفی عبدی، توضیح داده است که  کمک‌هایی که توسط هواپیماهای آمریکایی ارسال شده، شامل وسایل پزشکی بوده است که تحویل بیمارستان‌های صحرایی در کوبانی شده است.

وی با اشاره به اطلاعات تائید نشده مبنی بر استفاده داعش از سلاح‌های ممنوعه در شب گذشته، می گوید: داعش، زمانی که متوجه شد به کردها کمک می شود، به انفجار ده‌ها خودروی بمب گذاری شده و کمربند انفجاری اقدام کرده است.

وی افزود: افرادی که برای ورد به کوبانی آمده بودند، هنوز موفق به عبور از مرز نشده‌اند و ترکیه همچنان از ورود آنان جلوگیری می‌کند.

این روزنامه نگار کرد در ادامه می گوید: یک گذرگاه میان ترکیه و کوبانی وجود دارد که ان هم بسته به شرایط امنیتی باز و بسته می شود.

همچنین، فعال سیاسی، محمد علی احمد که در پشت مرز ترکیه گرفتار شده می گوید در میان ما دویست طفل شیرخوار وجود دارد که در بیابان و در مبان مین های کاشته شده در زمین، زندگی می کنند؛ سازمان های بین المللی نیز این خبر را تائید کرده‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار