وزیر دفاع لبنان در مصاحبه‎ای تلویزیونی از مطرح کردن موضوع هدیه نظامی ایران به این کشور در نشست شورای وزیران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"سمیر مقبل" چهارشنبه شب در مصاحبه‎ای تلویزیونی با شبکه المستقبل با اشاره به اینکه ترور شهید "وسام الحسن" تروری علیه لبنان بود، افزود: تحقیقات در مورد ترور وی به شکل محرمانه جریان دارد و "نهاد المشنوق" وزیر کشور مامور تحقیق پرونده شده است؛ بزودی عامل ترور "وسام الحسن" را خواهیم شناخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون هدیه نظامی ایران به لبنان گفت: لایحه‎ای در مورد هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان در اختیار دارم؛ ارتش هم‎اکنون در حال بررسی تناسب هدیه نظامی ایران با نیازهایش است.

وزیر دفاع لبنان اظهار داشت: من در جریان سفر به ایران از کارخانه‎های نظامی ایران بازدید کردم و بزودی نیازهای نظامی را ارزیابی کرده و آن را در نشست شورای وزیران مطرح خواهیم کرد.

"سمیر مقبل" اضافه کرد: هدیه نظامی ایران به لبنان بخش سیاسی دارد که شورای وزیران در مورد پذیرش و یا عدم پذیرش آن تصمیم‎گیری خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه لبنان جزئی از ائتلاف جهانی برای مقابله با تروریسم نیست اما خواستار کمک جامعه جهانی به این کشور برای مقابله با تروریسم است،افزود: تمامی طرف‎ها را در جریان نتایج سفر خود به ایران قرار دادم و در این باره با "سمیر جعجع، میشل عون و امین جمیل" دیدار و گفتگو کردم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار