مشهد؛

برگزاری کنفرنس علمی پيشگيري و درمان عفونتهاي تنفسي در کودکان مبتلا به آسم و آلرژي در مشهد

دبير علمي کنفرانس و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت : کنفرانس علمي پيشگيري و درمان عفونتهاي تنفسي در کودکان مبتلا به آسم و آلرژي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر حميد آهنچيان گفت :اين کنفرانس با هدف ارائه شیوه های علمی پیشگیری و درمان عفونت های تنفسی در کودکانی که زمینه آسم و آلرژی دارند برگزار مي شود.

وی افزود :‌ هر سال با شروع فصل پاییز و ورود کودکان به مدارس و مهد کودک ها شیوع سرماخوردگی افزایش مي يابد به طوري که ممکن است يک کودک در طول سال 6 تا 8 نوبت مبتلا به اين بيماري شود.

فوق تخصص آلرژي و ايمني شناسي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت : ابتلا به سرماخوردگي علاوه بر تحميل هزينه هاي دارويي بر سيستم بهداشتي، فرد را مستعد ایجاد عفونت گوش، سینوزیت و حتی عفونت ریه مي کند و در برخی افراد با بیماری خاص مثل آسم سرماخوردگی شایعترین علت بروز حملات آسم و سرفه های شدید و خس خس سینه است.

گفتنی است اين کنفرانس هشتم آبان ويژه گروههاي هدف متخصص کودکان، پزشکان عمومي، متخصصين بيماريهاي عفوني، گوش و حلق و بيني و کليه گروههاي فوق تخصصي مرتبط با کودکان با 4.5 امتياز بازآموزي در هتل همامشهد برگزار مي شود.

پزشکان متخصص و فوق متخصص مي توانند براي نام نويسي به سايت آموزش مداوم به نشاني www.ircme.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مشهد ، کنفرانس ، عفونت ، تنفسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.