میل به تجملات بازخورد تبلیغات نادرست در جامعه

یک جامعه شناس گفت: توجه بیش از اندازه به تجملات و دوری از ساده زیستی نتیجه تبلیغات نادرست در درون جامعه است.

 
افسر افشار جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با زندگی تجملاتی و شیوع آن در میان جوانان گفت: متاسفانه در جامعه امروز رفتار خرید را مبلغ و تولید کننده شکل می دهد و مصرف کننده تنها به عنوان مجری و اجرا کننده است.
 
این جامعه شناس با اشاره به اینکه جوانان هیجانی رفتار می کنند و کمتر به عاقبت عمل خویش می اندیشند، اظهار داشت: با توجه به این مسئله بیشترین آسیب را از این تبلیغات نادرست در جامعه جوانان متحمل می شوند.
 
وی در ادامه افزود:شان انسانی در همه انسان ها وجود دارد و این جامعه است که شان اجتماعی در میان مردم ایجاد می کند بنابراین جوانان باید آگاه باشند که لباس های مارک دار، اتومبیل آخرین سیستم، بالاترین مدل تلفن همراه و منزلت اجتماعی آنان را افزایش نمی دهد.
 
افشار با اشاره به اینکه همه مدها تجملاتی نیست و بسیاری از آنها ساده است و رواج تبعیت از این گونه مدها میان جوانان بد نیست، خاطر نشان کرد: از بین بردن فاصله طبقاتی موجود در جامعه، ایجاد سیستم های رفاهی تعریف شده از جمله موارد مهم  اساسی برای ریشه کن شدن پیروی از تجملات در جامعه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار