قم؛

قربانیان موتورسیکلت در 2 ماهه اخیر

وجود 350 هزار موتورسیکلت در قم و عدم رعایت مقررات توسط برخی از موتورسواران باعث ایجاد مزاحمت و ایجاد خطرات ترافیکی در این شهر شده است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛  مهدی فراهانی، معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان قم گفت:در 6 ماهه نخست امسال بیش از 7 هزار ماموریت اورژانس به موتور سیکلت  مربوط میشود.
 
وی افزود: 9 هزار مصدوم که تقریبا نیمی از آنها بلافاصله در بیمارستان بستری شده‌اند، حاصل این تصادفات هستند.
وی در ادامه گفت :حدود 32 کارخانه موتورسیکلت در استان وجود داردوعدم رعایت مقررات توسط برخی موتورسواران باعث ایجاد مزاحمت وایجاد خطرات ترافیکی در استان شده است.
 
 فراهانی خاطر نشان کرد:سال گذشته هم 75 مورد فوت ناشی از تصادف موتورسیکلت در استان ثبت شد..
 
معاون مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: به طور متوسط در هر هفته بیش از 300 نفر در تصادفاتی که موتورسواران در آن دخیل هستند، مجروح می‌شوند. مجروحانی که عده‌ قابل توجهی از آنها به دلیل آسیب‌های نخاعی باید تا آخر عمر باید روی صندلی چرخ‌دار بمانند و از جوانی، کار، ازدواج، تفریح، تحصیل و ... محروم شوند.

رئیس پلیس راهور استان قم در ادامه گفت:صدمات سرو گردن عامل عمده فوت و صدمات شديد و ناتواني موتور سواران است.

سرهنگ سید کرم‌الله حسینی با اشاره به تردد 350 هزار موتورسیکلت در معابر شهر قم می‌گوید: 50 درصد تلفات در تصادفات موتورسیکلت‌ها، ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی افزود:در 6 ماه نخست امسال تلفات موتورسیکلت‌سوارها بیش از 40 درصد کاهش داشته که این نشان می‌دهد فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از کلاه ایمنی و سخت‌گیری‌های قانونی بیشتر جواب داده است.

وی با اشاره به رفتار موتورسوران در سطح شهر که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند گفت:همین موضوع موجب شده 50 درصد تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها را موتورسیکلت‌سواران به خود اختصاص دهند

 حسینی در پایان خاطر نشان کرد:بهتر است کمی رویا پرداز شویم. به روزی فکر کنیم که این 350 هزار موتور سیکلت از وسایلی مانند دوچرخه و اتوبوس برای عبور و مرور استفاده کنند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.