کرمانشاه؛

کتابخانه دیجیتال گویا ویژه نابینایان در کرمانشاه راه اندازی شد.

اولین کتابخانه دیجیتال گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ اولین کتابخانه دیجیتال گویا استان کرمانشاه،ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا، روز پنجشنبه (اول آبان) و با حضور مدیرعامل انجمن نابینایان کشور، مهتاب کرامتی سفیر صلح یونیسف و جمعی از مسئولین استان به عنوان دهمین استان کشور راه اندازی شد.

بیژن راستی فر سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه این کتابخانه هدف از راه اندازی این کتابخانه را رفع نیازهای اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، ایجاد امکانات مناسب برای این افراد و ارتقاء دانش، علم و فرهنگ آنها عنوان کرد

راستی فر از وجود 52 کتابخانه نابینایان در کشور یاد کرد که کرمانشاه نیز در شمار شهرهای دارای این کتابخانه هاقرار دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه استفاده از کتابخانه ها تنها مختص به یک قشر خاص نیست، یادآوری کرد: افتتاح این کتابخانه گامی در راستای فراهم کردن امکانات مناسب برای روشن دلان است.

وی جذب نیرو از بین روشن دلان را از سیاست های مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست که به تبع در استان کرمانشاه نیز پیگیری می شود.

راستی فر معتقد است، روشن دلان نیز باید مانند همه افراد با دنیای خارج در ارتباط باشند و از طریق مطالعه، آگاهی کسب کنند.

این مسئول از موسسات خیریه خواست توجه ویژه ای به امور نابینایان داشته باشند، زیرا این افراد نیز استعدادهای برجسته ای دارند و در بسیاری از زمینه ها موفق هستند.

انتهای پیام/ز

منبع:ايسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.