روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت؛‌

حملات ائتلاف مقابله با داعش تاکنون 260 ميليون دلار برای عراق هزينه داشته است

روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت؛‌ حملات بی‌نتيجه "ائتلاف بين المللی"، تاکنون 260 ميليون دلار برای دولت عراق هزينه داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ الاخبار نوشت پرواز هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی، هزینه‌ای 260 میلیون دلاری برای دولت عراق به همراه داشته است و این مبلغ بخش نخست مجموع چهارصد و بیست و چهار میلیون دلار هزینه حملات در عراق و سوریه از آغاز تاکنون بوده است و باقی هزینه حملا هوایی در آینده پرداخت می‌شود .

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار چاپ لبنان در شماره امروز خود در در گزارشی به قلم مصطفى الفراتی، نوشت؛ بمباران هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی، هزینه‌ای دویست و شصت میلیون دلاری را به دولت عراق تحمیل کرده بدون اینکه توانسته باشد روند جنگ با داعش را تغییر دهد یا شکافی ایجاد کند که نیروهای زمینی عراق بتوانند در آن نفوذ کنند ومناطق اشغال شده از سوی داعش را باز پس گیرند.

زمانی که ایالات متحده آمریکا  اعلام کرده بود که قصد دارد ائتلافی نظامی در سطح بین المللی برای کمک به عراق در جنگ با داعش، تشکیل دهد، فضای خوش بینی بر محافل مردمی و سیاسی این کشور سایه گستر شد. در آن زمان همه معتقد بودند که راه حل نزدیک شده است و هواپیماهای غربی به حضور داعش پایان خواهند داد و دولت باراک اوباما نجات دهنده و رهایی بخش عراقی‌ها از آفت تروریسم خواهد بود.    
  
نویسنده افزود: هواپیماهای ائتلاف بین المللی هیچ حمله‌ای منحصر بفردی را از زمان آغاز بمباران‌ها در خاک عراق یعنی هشتم اوت گذشته تاکنون نداشتند؛ حمله‌ای که بتواند روند جنگ با داعش را تغییر دهد یا در پایان دادن به راههای کمک رسانی میان گروههای مسلح داعش در حد فاصل بین منطقه الرقه سوریه و موصل عراق، نقشی داشته باشد.

این ائتلاف که بنابر اعلام جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روزانه هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیون و ششصد هزار دلار بر عراق، تحمیل می‌کند، تاکنون نتوانسته شکافی ایجاد کند که نیروهای زمینی عراق بتوانند در آن نفوذ کنند و مناطقی را که داعش به کنترل خود درآورده است، باز پس گیرند.

به نوشته این روزنامه، موضوعی که تایید کننده بی تاثیر بودن حملات ائتلاف بین‌المللی است، این است که تشکیلات داعش اخیرا بیش از دو هزار نفر از عناصر خود را همراه با صدها خودرو و تعداد زیادی اسلحه در شهر موصل (شمال عراق) بسیج کرده و این نیروها اقدام به مانور و رژه چندین ساعته در این منطقه کرده بودند.این در حالی است که هواپیماهای ائتلاف بین المللی روزانه اقدام به گشت هوایی در شمال عراق می‌کنند.با این حال، شاید این هواپیماها این جمعیت بزرگ را ندیده‌اند!

از هشتم اوت تا دوم سپتامبر گذشته، پرواز هواپیماهای ائتلاف بین المللی، هزینه‌ای دویست و شصت میلیون دلاری برای دولت عراق به همراه داشته است  و این مبلغ بخش نخست مجموع چهارصد و بیست و چهار میلیون دلار هزینه حملات در عراق و سوریه از آغاز تاکنون بوده است و باقی هزینه حملا هوایی در آینده پرداخت می‌شود .

اما پرداخت این مبلغ  با اظهارات ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در تضاد است چرا که وی اعلام کرده بود: عراق هیچ مبلغی را به ائتلاف بین‌المللی در ازای حملات نظامی اش در عراق پرداخت نخواهد کرد بلکه کشورهای شرکت کننده در ائتلاف این هزینه را متقبل می‌شوند. گویی دولت عراق از جزئیات این ائتلاف که در نیویورک تشکیل شد اطلاعی نداشت.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار