اگر نمی‌خواهید روماتوئید مرگبار بگیرید این ماده را به غذایتان اضافه نکنید

کار‌شناسان هشدار می‌دهند استفاده از یکی از چاشنی‌های رایج در غذا می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های دستگاه خود ایمنی شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کار‌شناسان با مطالعه برروی مبتلایان به انواع بیماری‌های خود ایمنی مانند دیابت، آرتریت روماتوئید و همینطور ام اس دریافته‌اند مصرف نمک می‌تواند علائم این بیماری را شدت بخشد و بیماری را وخیم‌تر کند. 

گفتنی است، کار‌شناسان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه هاروارد این نتایج را با تحقیق بر روی ۲۰۰ هزار زن که به انواع بیماری‌های خود ایمنی مبتلا بوده‌اند بدست آورده‌اند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کار‌شناسان در این تحقیق دریافته‌اند مصرف نمک باعث اختلال در عملکرد سیستم‌های عصبی بدن و همینطور عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود به این طریق که سیستم ایمنی به اشتباه به جای حمله به ویروس‌ها و میکروب‌ها به بدن و اندام‌ها حمله کرده، سبب نابودی و اختلال در آن‌ها می‌شود. 

کار‌شناسان به افراد هشدار می‌دهند، میزان نمک مصرفی خود را کاهش دهند، زیرا نمک تنها باعث بالا رفتن فشار خون و یا چاقی در آن‌ها نمی‌شود و بلکه می‌تواند باعث ابتلای آن‌ها به بیماری‌های مرگبار فراوانی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار