دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو:

حدیقی استعفا نداده است و بحرانی وجود ندارد

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: بر خلاف برخی صحبت‌ها معتقدم هیچ بحرانی در شیرجه نداریم و برنامه‌ها طبق تنظیمات اولیه اجرا خواهد شد.

محسن سمیع‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خبر استعفای "امید حدیقی" رئیس کمیته فنی شیرجه را تکذیب می‌کنم چون با ما در این خصوص از سوی وی صحبتی نشده  است. فدراسیون پیش از مسابقات آسیایی اینچئون جلسه هیات رئیسه تشکیل داد که طی آن نقاط ضعف و قوت فدراسیون در کمیته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که در پایان به  این نتیجه رسیدیم که بدنه کمیته‌های فنی و اجرایی در رشته‌های مختلف نیاز به بهینه‌سازی دارد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح بهینه سازی کمیته های فنی از "امید حدیقی" خواستیم با توجه به  این که جوانتر است و بضاعت نیروی انسانی ما در شیرجه کم است، وی کارهای اجرایی و مدیریت فنی تیم ملی را داشته باشد و بتواند از این طریق کمک بزرگی به ارتقا سطح کیفی شیرجه کند و از یک فرد پیشکسوت و بزرگتر که توان کمتری دارد در کمیته فنی به عنوان مدیر استفاده کنیم.

*** منتظر خبر حدیقی هستیم

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه یادآور شد: "امید حدیقی" به هیچ عنوان استعفا نکرده است، رضوانی به وی پیشنهاد داد و سیاست‌های هیات رئیسه را به حدیقی ابلاغ کرد و قرار بر این شد که وی فکرهای خود را کرده و به ما خبر دهد که تا این لحظه هیچگونه خبری از وی به مانرسیده است باید بگویم که نیروهای ما محدود است باید از پتانسیل موجود بهترین استفاده را دا شته باشیم.

*** تعبیر بحران از شرایط موجود اشتباه است

سمیعی گفت: نباید از شرایط موجود شیرجه  به عنوان بحران یاد کرد بحران به زمان یگفته نمی‌شود که فدراسیون وقتی 50 میلیون تومان از کمیته ملی المپیک بودجه اخذ کرده تیم ملی شیرجه را به اردوی اروپایی اتریش اعزام می‌کند پس در حال حاضر بحث، بحث بحران نیست بلکه به دنبال بهینه سازی نیروهای انسانی هستیم.

وی تصریح کرد: اگر د رحال حاضر از هیات‌های شنای کشور آمار بگیریم که چند مربی شیرجه فعال قهرمانی دارند از میان تمامی آن‌ها شاید به حداکثر پنج برسیم. به هیچ عنوان با این تعداد نفرات نمی‌توان سکوهای افتخار را کسب کرد.

*** پتانسیل‌ها در جای خود قرار بگیرند

مربی اسبق تیم ملی شنا در ادامه اظهار داشت: می‌خواهیم د رکمیته شیرجه و واترپلو و حتی شنا شرایط به گونه ای شود که پتانسیل های موجود سر جای خود قرار بگیرند، حتی اگر احتیاج باشد من هم به عنوان دبیر کل فدراسیون از سمت خود کناره‌گیری کرد. ولب آب می‌روم و شناگر تربیت می‌کنم، در شرایط کنونی باید جهادی رفتار کرد و از خود گذشت.  
 
سمیع‌زاده درخصوص توقف برنامه‌های اجرایی شیرجه گفت: به هیچ عنوان توقفی در کارنیست، ما تا چهار هفته پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون اردوهای آماده‌سازی و تدارکاتی را در تهران برگزار می‌کردیم. 

هم شیرجه روها و هم واترپلوئیست‌ها در اردو بودند به همین دلیل در این مدت نمی‌توانستیم نسبت به برگزاری مسابقه اقدام کنیم. ولی از این پس برگزاری یک دوره جشنواره سراسری شیرجه را در دستور کار داریم و تا این لحظه سه استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین مسابقات قهرمانی کشوری شیرجه و لیگ سراسری در قالب مسابقات باشگاهی را نیز باید برگزار کنیم. آئین‌نامه لیگ را هم "امیدحدیقی" نوشته و باید به استان‌ها ابلاغ شود.  
 
***امیدهای المپیک به چین اعزام می‌شوند  

وی چشم انداز فدراسیون در شیرجه را حضور موفق در المپیک 2016 برزیل عنوان کرد و افزود: هفته گذشته طی رایزنی و مکاتباتی که با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشور چین داشتیم قرار شد؛  
 
چند شیرجه رو که امید راهیابی به المپیک 2016 ریو اورژانیرو در آن‌ها پر رنگ استا را طور متناوب به کشور چین اعزام کنیم و در کنار آن‌ها هم به ترتیب و براساس اولویت هر مرحله یک مربی به این اردو اعزام شود.  
 
وی یادآور شد: بازهم باید بگویم که "امید حدیقی" از سمت خود استعفا نکرده است ما هفته گذشته چهارشنبه 22 مهرماه ساعت 14 با یکدیگر جلسه داشتیم تمام مباحث از سوی محسن رضوانی رئیس فدراسیون مطرح شد، قرار شد که وی موارد مخالفت و موافقت خود را اعلام کند و به ما خبر دهد.  
ما به احترام وی هنوز هیچ فردی را به عنوان رئیس کمیته فنی انتخاب نکرده‌ایم این یعنی فدراسیون با افراد مخالفتی ندارد وقتی یک سیاستی از سوی هیئت رئیسه ابلاغ می‌شود لازم الاجرا است.  
 
سمیع‌زاده یادآور شد: شیرجه در شرایط بحرانی قرار ندارد، بحران جایی است که ما امکانات سخت افزاری در این رشته نداریم و چند تخته فنری هم که در فروشگاه‌ها موجود است به قیمت 90 میلیون تومان به فروش می‌رسد، این یعنی بحران که استخرهای شنای موجود در کشور مجهز به امکانات شیرجه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار