جان کری خواستار جدیت پيونگ يانگ در خلع سلاح هسته ای شد/خبرهای انتشار یافته در مورد استفاده از گاز کلر در عراق بسیار خطرناک است

جان کری:پيونگ يانگ در خلع سلاح هسته ای از خود جديت نشان دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری پس از نشست دوجانبه وزرای دفاع و خارجه آمریکا و کره جنوبی در واشنگتن گفت محور اصلی این مذاکرات مسائل مربوط به کره شمالی بود.
جان کری در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت گفتگوهای موسوم به دو به علاوه دو میان وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا و کره جنوبی بسیار سازنده بود. من و چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در این دیدار بر میزان تعهد عمیق آمریکا به تقویت شراکت این کشور با جمهوری کره جنوبی تاکید کردیم.
کری افزود می توان به جرات گفت که ائتلاف آمریکا و کره جنوبی به قویترین سطح خود از گذشته تا اکنون رسیده است و به لطف توافقنامه ای که روز گذشته وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی امضا کردند این ائتلاف قدرتمندتر نیز خواهد شد. این توافق جدید در واقع طرحی برای واگذاری فرماندهی عملیاتی نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی در خاک کره جنوبی است. امنیت مشترک دو کشور در کانون این ائتلاف قرار دارد.
کری گفت امروز درباره مسائل مختلفی گفتگو کردیم که محور اصلی آن مسائل مربوط به کره شمالی است. من و هیگل تصریح کردیم که آمریکا همچنان متعهد به خلع سلاح صلح آمیز هسته ای شبه جزیره کره از طریق گفتگوهای جدی و واقعی است. ما همچنان از گفتگو با کره شمالی استقبال می کنیم، با این حال گفتگو تنها برای گفتگو هیچ ارزشی ندارد. کره شمالی باید نشان دهد درباره خلع سلاح هسته ای جدی است و ما باید اطمینان داشته باشیم که این کشور به اجرای وظایف خود متعهد است. ما همزمان درباره تهدیدهای آشکاری که کره شمالی ایجاد می کند کاملا هوشیار هستیم.
دیگر مسئله ای که درباره آن گفتگو شد تهدیدهای فرا منطقه ای شیوع بیماری مسری ابولا است. دو کشور به علت احساس مسئولیت درباره رهبری بین المللی بر لزوم همکاری در این زمینه تاکید دارند. ما از تعهد کره جنوبی برای همکاری در زمینه مقابله با این بحران قدردانی می کنیم. ما برای مثال بسیار خوشحالیم که کره جنوبی اعلام کرده است قصد اعزام نیروهای درمانی بیشتری را برای واکنش بین المللی در غرب آفریقا دارد. این کشور همچنین ماه گذشته به ائتلاف مبارزه با گروه داعش چهار میلیون دلار دیگر در قالب کمک های بشردوستانه کمک کرد که به این ترتیب کل کمکهای این کشور به بیش از 5.2 میلیون دلار رسید. جمهوری کره جنوبی خود را به عنوان یک بازیگر مهم جهانی مطرح کرده است. این کشور مانند آمریکا خود را وقف ارزشهای جهانی از جمله حقوق بشر، دموکراسی و قانونمداری کرده است. کره جنوبی توانسته است از یک دریافت کننده کمک های بین المللی با تعهد به رشد و توسعه و ثبات و دموکراسی خود را به یک کشور کمک کننده تبدیل کند.
کری همچنین گفت:خبرهای انتشار یافته در مورد استفاده از گاز کلر در عراق بسیار خطرناک است
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: اطلاعات مربوط به استفاده گروه های مسلح فعال در عراق از سلاح های شیمیائی بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ما درباره استفاده داعش از گاز کلر در عراق تحقیق می کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار