مدیر مؤسسه توسعه پایدار "پاکستان ":

داعش خطری بزرگ برای بشریت است/ حامیان عربی پشیمان می‌شوند

مدیر موسسه توسعه پایدار پاکستان گفت: داعش نه تنها برای اسلام بلکه خطری برای بشریت است و تاریخ ثابت کرده چنین گروه‌هایی حتی به حامیان خود نیز رحم نمی‌کنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،عابد سلهری کارشناس مسائل سیاسی  و مدیر موسسه توسعه پایدار پاکستان اظهار داشت: دنیا از جانب افرا‌ط‌گرایان و تکفیر‌ها در خطر است و داعش نمونه بارز چنین گروه‌های هستند که تهدیدی برای امنیت جهانی محسوب می‌شوند.
 
وی افزود: گروه‌های تکفیری با نام‌های مختلف در کشورهای مختلف فعال هستند و با عملکرد منفی خود اسلام را بدنام‌ کرده‌اند.
 
سلهری بیان کرد: اسلام، دین آشتی و صلح است اما داعش باعث شده کسانی که اسلام را به خوبی نمی‌شناسند تصور کنند اعتقادات مسلمانان همان است که تکفیری‌ها به آن عمل می‌کنند.
 
مدیر موسسه توسعه پایدار پاکستان خاطر‌نشان کرد: داعش فقط دشمن مسلمانان نیستند بلکه انسانیت و روح بشری را مجروح کرده‌ زیرا منهدم کردن زیارتگاه‌ها و مقبره اولیای الهی برای هیچ انسانی قابل پذیرش نیست و همه اقوام احترام زیادی برای قبرها و آرامگاه‌ها قائل هستند.
 
وی تصریح کرد: اگر از نفوذ داعش جلوگیری نشود هیچ یک از کشورهای اسلامی و حتی غیر‌اسلامی نمی‌توانند از آسیب‌های این گروه در امان باشند بنابراین آمریکا و غرب باید در نابود کردن داعش جدی باشند.
 
به گفته عابد سلهری، چون داعش با نظریه تنفر از بشریت و تحمیل اصول خود به دیگران فعالیت می‌کنند به زودی نابود خواهند شد زیرا در گذشته نیز گروه‌های زیادی دیده به اسم اسلام فعال شدند اما چون پیرو دین حقیقی نبودند نتوانستند مدت زیادی دوام بیاورند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی پاکستان گفت: کشورهای عربی با پشتیبانی از داعش مردم دنیا را به سمت تاریکی و ظلمت پیش می‌برند اما تاریخ ثابت کرده چنین گروه‌هایی در نهایت حتی به کسانی که آنها را به وجود آورده‌اند رحم نمی‌کنند بنابراین اگر کشورهای عربی همچنان از داعش حمایت کنند فعالیت این گروه در آینده به خود آنها نیز آسیب می‌رساند.
 
سلهری تأکید کرد: داعش خطری برای اسلام و بشریت است بنابراین باید یک فعالیت جدی و منظم علیه این گروه آغاز شود زیرا جوازی برای ادامه فعالیت داعش و گروه‌هایی از این قبیل وجود ندارد.
 انتهای پیام/ض

منبع :فارس
-
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار