چند تن از نمایندگان پارلمان عراق تصویب ورود نیروهای پیشمرگه به شهر"عین‌العرب"(کوبانی) سوریه در پارلمان منطقه کردستان را نقض قانون اساسی کشورشان اعلام کردند.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران ، موافقت پارلمان منطقه کردستان عراق با اعزام نیروهای پیشمرگه به شهر "عین العرب"(کوبانی) سوریه اعتراض برخی نمایندگان پارلمان عراق را به همراه داشت.
 
به گزارش "میدل ایست آن لاین"، شماری از نمایندگان پارلمان عراق اعزام نیروهای پیشمرگه برای دفاع از عین‌العرب در شمال سوریه در مقابل تکفیری‌های داعش را نقض قانون اساسی عراق اعلام کردند.
 
"سمیرة الموسوی" عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق گفت: این تصمیم منطقه کردستان غیرقانونی و نقض قانونی اساسی کشور است. نیروهای پیشمرگه محافظان منطقه کردستان هستند نه ارتش که بتوانند بر اساس توافقات میان کشورها از عراق خارج شوند و به دفاع در جای دیگر مشغول شوند. این مسئله در قانون اساسی عراق وجود ندارد.
 
"عالیه نصیف" نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز  در بیانیه ای که خبرگزاری "نون" آن را منتشر کرده اعلام کرد: در ماده 67 قانون اساسی عراق آمده است که رئیس جمهوری عراق نماد وحدت در عراق و ضامن پایبندی به قانون اساسی عراق است، لذا فواد معصوم باید موضع آشکار خود را در برابر اقدام منطقه کردستان به اعزام نیروهای پیشمرگه به شهر کوبانی سوریه و نقض ماده 78 قانون اساسی عراق اعلام کند.
 
نصیف ضمن اشاره به نقض مواد 110 و 121 قانون اساسی عراق درباره اختیارات قوای سه گانه دولت فدرال و منطقه کردستان از تلاش نیروهای پیشمرگه برای دفاع از شهر کوبانی به جای دفاع از شهرهای تلعفر و شنگال و دیگر شهرهای عراقی در مقابل عناصر گروه تروریستی داعش ابراز شگفتی کرد.
 
 
 
هنوز حیدرالعبادی نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد در دولت عراق در این‌باره موضعی نگرفته‌اند.
انتهای پیام/ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار