جولیان آسانژ اعلام کرد؛ گوگل یک شرکت انحصاری است و همکار دولت آمریکا در پیشبرد اهداف سیاسی این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته نامه نیوزویک، جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس ، در مقاله‌ای در این هفته نامه معتبر به تشریح جریان حاکم بر پشت پرده کنترل اینترنت جهانی توسط آمریکا و شرکتهای ظاهرا بی‌طرف مستقر در آمریکا پرداخته است.

نکته جالب در مقاله آسانژ تایید ادعای هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا (در زمان فتنه 88) است. کلینتون ادعا کرده بود دولت آمریکا از شبکه‌های اجتماعی خواسته بود به معترضان در ایران کمک کنند و به خاطر این کمک، تعمیرات سایتهای خود را به تعویق بیاندازند.

آسانژ اعلام کرده‌است که فردی به نام "جرد کوهی" که اکنون جز مدیران ارشد گوگل است، در زمان فتنه 88 به مدیران گوگل ایمیل زده بود که تعمیرات سایت را به تاخیر بیاندازند تا گوگل بتواند به نقش جاسوسی خود در ایران برسد. کوهن که قبلا از مدیران ارشد وزارت خارجه آمریکا بوده است، اکنون در گوگل مدیر بخش ایده‌ها می‌باشد.

آسانژ در بخش دیگری از یادداشت بلند خود گفت در عصر کنونی هژمونی گوگل در جهان به گونه‌ای است که خروجی آن ، وروردی ذهن مردم است، یعنی مردم جهان اطلاعات خود را از گوگل دریافت می‌کنند، اما این شرکت اکنون به یکی از همکاران اصلی دولت آمریکا و کاخ سفید برای جاسوسی تبدیل شده است و میلیونها دلار از دولت آمریکا برای جاسوسی از مردم جهان، پول دریافت کرده است.او با توجه به امکاناتی که دولت آمریکا در اختیار گوگل قرار داده است، افزود گوگل دیگر یک شرکت اینترنتی نیست، بلکه از لحاظ تجسس، کارهایی را انجام می‌دهد که سازمانهای جاسوسی نظیر سیا نیز قادر به انجام آن نیستند. 

آسانژ همچنین از ارتباط نزدیک وزارت امنیت داخلی آمریکا با گوگل پرده برداری می‌کند.در مقاله طولانی آسانژ ، علاوه بر بیان بخشی از خاطرات شخصی او در مورد برخی از مدیران گوگل نظیر کوهن و اشمیت به نکاتی هم در مورد عقاید او برمیخوریم. از جمله این نکته که آسانژ اینترنت را در جهت آزادی می ژ‌خواهد، اما دولت آمریکا از اینترنت در جهت منافع خود استفاده می‌کند.آسانژ که هم اکنون تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد اعلام کرده است که هیچ کس از دست سیستمهای جاسوسی آمریکا در امان نیست. و اطلاعات جمع آوری شده توسط گوگل در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می‌گیرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار