فرمانده سابق جبهه النصره از روابط با عربستان پرده برداشت / کمک یک ملیون دلاری عرعور

یکی از رهبران سابق گروه تروریستی جبهه النصره از مخالفان سوری پرده از روابط با عربستان سعودی و حمایتهای این کشور از آنها برداشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه السفیر ؛ سلطان بن عیسی العطوی ملقب به ابو اللیث التبوکی یکی از سران عربستانی این گروه تروریستی بود که در ابتدا به عنوان قاضی در این گروه مشغول بوده و سپس امیر منطقه شام در دیرالزور و سپس فرمانده نظامی می‎شود.

وی در مدت کمتر از یک سال و نیم حضورش در این گروه تروریستی بسیاری از اسرار این گروه مطلع شده است.

این اعترافات تاثیر بدی بر این گروه تروریستی خواهد داشت چرا که مقبولیتی در بین دیگران از جمله سرکردگان جریان سلفی دارد.

اما آنچه که العتوی بدان اشاره میکند ارتباط جبهه النصره از زیرمجموعه های القاعده با عربستان سعودی را نشان می‌دهد و اینکه شیخ عدنان عرعور کمک یک ملیون دلاری به آنها داشته است.

اینکه الان عربستان مانع از فعالیت عرعور برای جمع آوری کمک به گروههای مسلح سوریه شده دلیلی است که عربستان از این فعالیت وی مطلع بوده است اما الان متوجه شدند که شرایط بین المللی این اقدام را نمی‎پسندد چراکه آمریکا علیه این گروه و داعش اعلام جنگ کرده است از این رو عربستانی ها به عرعور فشار آورده اند تا مانع از این کار وی برای بار دیگر در آینده شوند.

عربستان پولها را از طریق عرعور به حساب جبهه النصره واریز میکرده است و این دلیلی است بر اینکه اطلاعات عربستان اقدامات لازم را برای این گروه فراهم میکرده و این گروه را شایسته حمایت میدانسته است. اما نکته جالب اینجاست که به گفته العطوی عربستان بعد از آنکه جبهه النصره را در لیست گروههای تروریستی قرار داد کمک یک ملیون دلاری اش را به این گروه انجام داده است. و این نکته ای است که نشان میدهد علیرغم گفته های مسئولان عربستانی آنها در خفا مانع از کمک به این گروه نمیشدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار