بجنورد؛

صدور بيش از 17هزار و 300كارت هوشمند مهارت براي متقاضيان در خراسان شمالي

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: از سال گذشته تا اواخر مهر ماه سال جاري 17هزار و 326كارت هوشمند مهارت براي متقاضيان استان صادر و آماده تحويل شده است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان ، حسين بابايان افزود: در سال جاري تا اواخر مهر ماه 9هزار و 521كارت هوشمند مهارتي در استان صادر و آماده تحويل به متقاضيان شده است.

وي اظهار داشت: فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه هاي سخت افزاري و نرم افزاري كارت هاي هوشمند مهارت از تابستان سال 1392 آغاز شد.

حسين بابايان تصريح كرد: فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه هاي سخت افزاري و نرم افزاري و صدور كارت هاي هوشمند مهارت در راستاي استقرار دولت الكترونيك و استاندارد سازي، اصلاح و بهبود روش ها و فرآيندها و با اهداف بازنگري، اصلاح، توسعه و بهينه سازي الگوهاي ارزشيابي مهارت در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور صورت گرفته است.

وي درخصوص ويژگيهاي كارت هوشمند گواهينامه هاي مهارت گفت: بر روي كارت هوشمند مشخصات فردي شامل نام ونام خانوادگي، شماره ملي، محل و تاريخ صدور كارت و كدشناسايي كارت هوشمند درج شده است و اين كارت داراي يك چيپ كامپيوتري است كه اطلاعات گواهينامه هاي مهارت افراد تا 20 گواهينامه در آن ثبت مي شود.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان به نحوه استعلام گواهينامه هاي مهارت از طريق اين كارت هوشمند اشاره كرد و گفت: اين كارت هوشمند به سيستم جامع پورتال سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به نشاني http://azmoon.portaltvto.com متصل است و استعلام آن درصورت نياز از سوي نهادها و سازمانها بدون نياز به مكاتبات اداري و كاغذي به صورت آن لاين و آفلاين با وارد كردن كد شناسايي كه بر روي كارت درج شده در سامانه مذكور قابل انجام است.

حسين بابايان درخصوص ميزان امنيت كارت هوشمند مهارت گفت: اين كارت از كدهاي امنيتي سه لايه برخوردار است و بنابراين در فرآيند استعلام امكان جعل وجود ندارد.

وي تجميع اطلاعات گواهينامه هاي مهارتي فرد در يك كارت هوشمند، ارتقاي سلامت و امنيت گواهينامه هاي مهارت، جلوگيري از اقداماتي مثل جعل و حذف فرآيندهاي كاغذي را از جمله دستاوردهاي صدور گواهينامه هاي مهارتي در قالب كارتهاي هوشمند دانست.

گفتنی است، در مجموع از سال گذشته تا اواخر مهر ماه سال جاري 969 هزار و 759 كارت هوشمند مهارت در كل كشور صادر شده است.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: بجنورد ، صدور ، کارت ، هوشمند ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.