یك استاد دانشگاه هنر خواستار شد:

سركشی به خوابگاه‌های كشور جهت پیشگیری از اعتیاد

یك استاد دانشگاه هنر با بیان اینكه احتمال ابتلاء به اعتیاد در دانشجوی خوابگاهی بیشتر از سایر دانشجویان است، خواستار سركشی فرهنگی به خوابگاه‌های كشور جهت پیشگیری از این معضل اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام ذبیح‌اله باقری، راهكار اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را بسیار مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت: از آنجایی كه معضل مواد مخدر یك دغدغه بزرگ اجتماعی به شمار می‌رود و  برای مبارزه با آن باید همه مردم و دستگاه‌ها فعالیت مستقیم و غیر مستقیم داشته باشند تا بتوان به نتایج موثری در این رابطه دست یابیم.
 
وی با بیان اینكه نباید به هیچ عنوان از معضل اجتماعی اعتیاد غافل ماند، ادامه داد: موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان به وی‍ژه كسانی كه در خوابگاه‌ها هستند، باید در دستور كار مسئولان این نهادهای آموزشی بیشتر از گذشته قرار گیرد.
 
این استاد دانشگاه هنر اضافه كرد: دانشجوی خوابگاهی به دلیل دور شدن از خانواده و خلاء عاطفی همچنین استرس ناشی از ورود به محیط جدید بیشتر از سایر دانشجویان در معرض بلیه شوم اعتیاد قرار می‌گیرد كه خانواده‌ها باید در كنار آموزش‌های پیشگیرانه دانشگاه، آگاهی‌های لازم را به فرزندان خود ارائه دهند.
 
حجت الاسلام باقری، خواستار سركشی فرهنگی به خوابگاه‌های كشور جهت پیشگیری از اعتیاد شد و تاكید كرد: اقدامات فرهنگی در این رابطه بسیار موثر است و تجربه ثابت كرده زمانی كه سركشی از خوابگاه‌ها بیشتر شده میزان گرایش به مواد مخدر بسیار كمتر از قبل شده است.
 
وی با تاكید بر اینكه سركشی فرهنگی به خوابگاه‌ها باید به صورت گفتمان دوستانه و در كنار تبلیغات پوستری باشد، تصریح داشت: اهتمام دستگاه‌های كشور به وی‍ژه وزارت علوم و دانشگاه‌ها جهت پیشگیری از اعتیاد در میان جوانان ضرورت دارد.
 
وی با اشاره  بر لزوم افزایش اطلاع رسانی‌ها در پیشگیری از اعتیاد گفت: اطلاع‌رسانی در این رابطه باید به صورت مستقیم، علمی و آماری باشد.
 
به گفته این استاد دانشگاه هنر به هیچ عنوان اطلاع رسانی ها نباید دستوری انجام گیرد چراكه اثرات معكوس برجای می‌گذارد.
 
حجت الاسلام باقری ضمن انتقاد نسبت به این موضوع كه تعداد كسانی كه برای پیشگیری از اعتیاد دانشجویان دختر می‌توانند موثر باشند بسیار اندك است، اظهار داشت: متاسفانه تعداد دانشجویان دختری كه سیگار یا مواد مخدر به اشكال مختلف را مصرف می‌كنند، نسبت به آمار پسران اندك نیست و این مساله موید ضرورت فرهنگسازی هرچه بیشتر از طریق افراد تاثیر گذار است.
 
این استاد دانشگاه هنر در مورد این مساله كه آیا كمبود شادی و نشاط در جامعه سبب گرایش به مصرف مخدرهای صنعتی میان دانشجویان شده است، تصریح كرد: معتقدم كه باید شادی و سبك زندگی صحیح و سالم را دو مقوله متفاوت دانست و دانشجویان را به سمت زندگی سالم سوق دهیم.
 
حجت الاسلام باقری اضافه كرد: هرچه انرژی جوانان در راه تولید علم و فناوری بكارگیری شود، نشاط آنان را به همراه دارد و امید به زندگی آینده را میان آنها بیشتر می‌كند.
 
وی با اشاره به روایات و احادیث دینی گفت: بر اساس گفته های دینی و اسلامی هیچ شادی بهتر از كار نیست، لذا باید برای اشتغال و دیده شدن جوانان در جامعه راهكارهای اساسی را پیگیری كرد. وقتی دانشجویی مقاله‌ای از آن چاپ می‌شود واقعا شادی را به صورت واقعی حس كرده و نشاط روحی وی را به همراه داشته است.
 
به گفته این استاد دانشگاه هنر باید تلاش كنیم، دانشجو به غیر از مدرك اصلی دانشگاهی، امتیازهای متفاوت سهل‌الوصولی را نیز بتواند كسب كند و رزومه كاری آن نیز محسوب و سبب افزایش امید به زندگی و افزایش شادی آن شود.
 
حجت الاسلام باقری خاطر نشان كرد: وقتی فضای شادی جامعه را به خوبی ترسیم كنیم نتایج بسیار موثری را در پیشگیری از اعتیاد و كاهش گرایش به مواد مخدر به وی‍ژه از نوع صنعتی خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار