قاضی مغربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزیر علوم نباید عقاید سیاسی خود را در امور مدیریتی وارد کند

استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهر ری گفت: وزیری که به وزارت علوم می‌آید باید ارتقای رتبه علمی کشور، ساخت کتابخانه‌های مجهز به امکانات ارتباطی با جدیدترین مقالات علمی دنیا، تجهیز مراکز تحقیقاتی، تبدیل محیط آموزشی دانشگاه‌ها به محیط کارآفرینی را دغدغه اصلی خود قرار دهد.

سعید قاضی مغربی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت علوم باید توسط فردی آگاه به مسائل کشور اداره شود، گفت: وزیری که به وزرات علوم می‌آید باید علم را محور اصلی فعالیت‌های خود قرار دهد تا دانشگاه‌های ما بتوانند افراد متخصص و متعهدی را تربیت کنند که دردی را از جامعه درمان کنند.
 
وی با بیان اینکه علم بالاترین قدرت برای کسب جایگاه در دنیاست، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌هایمان را به نقطه جهانی برسانیم، باید این محیط را پژوهش محور و کارآفرین تبدیل کنیم.
 
عضو جهاد دانشگاهی با بیان اینکه علم در جهان پویاست و ما نیز باید خود را در این مسیر قرار دهیم، اظهارداشت: فردی که قرار است وزارت علوم را تحت مدیریت خود قرار دهد می‌بایست دارا تحصیلات علمی و سوابق خوب مدیریتی باشد و کار با جوانان را بداند و سیاسی کاری را از حیطه دانشگاه و فضای آموزشی دور نگه‌دارد.
 
قاضی مغربی با تاکید بر اینکه اگر وزیر علوم عقاید سیاسی خود را در مدیریتش وارد نکند، قطعا دانشگاه می‌تواند آموزش عالی را برنامه محور و علم محور کند و دانشجویانی بالنده تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.
 
وی با بیان اینکه نباید اجازه داده شود که فضای دانشگاه‌ها به بحران‌های 88 بازگردد، تصریح کرد: در چندین سال گذشته توانستیم جایگاه علمی خود را در جهان ارتقا دهیم و باید مراقب باشیم تا چالش‌های خارجی بار دیگر فضای آموزش‌عالی را دچار تنش کنند.
 
عضو جهاد دانشگاهی افزود: وزیری که به وازارت علوم می‌آید باید ارتقای رتبه علمی کشور، ساخت کتابخانه‌های مجهز به امکانات ارتباطی با جدیدترین مقالات علمی دنیا، تجهیز مراکز تحقیقاتی، تبدیل محیط آموزشی دانشگاه‌ها به محیط کارآفرینی را دغدغه اصلی خود قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار