تقی‌پور در جمع خبرنگاران:

عضویت در شورا شغل نیست/ پرونده بوستان مادر روز سه شنبه با حضور شهردار بسته می‌شود

سخنگوی شورای شهر گفت:‌ قوانین از نظر ما شفاف است و مطابق قانون عضویت در شورای شهر شغل نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر در نشست خبری امروز خود به بیان طرح‌های بررسی شده امروز شورای شهر پرداخت و افزود: تصویب طرح دو فوریتی شورا مبنی بر الزام شهرداری تهران به تدوین برنامه ریزی مدیریتی بحران و واکنش  اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی از مهم‌ترین مصوبات امروز شورای شهر بود که بر این اساس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران ملزم شد ظرف مدت چهار ماه همه مسائل و امکانات مترو را مورد بررسی قرار داده و مطابق با الگوهای آن در سایر کشورهای دنیا طرح خود را ارائه دهد.

وی در ادامه از ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص نظارت بر پروژه‌های شهرداری در سال 93 به عنوان یکی دیگر از مصوبات امروز شورا نام برد و اظهار داشت:‌ هر چند امروز قرار بود گزارش عملکرد در خصوص 49تبصره در بودجه شهرداری تهران ارائه شود اما تنها به دلیل کمبود زمان به بیان جزئیات و گزارشات 13تبصره پرداخته شده ضمن این که باید در نظر داشت با توجه به سابقه کم این اقدام برخی از اعضای شورا در خصوص قالب و شکل آن نظراتی داشتند.از جمله این که هر تبصره تاکنون به چه میزان عملی شده است.
 
سخنگوی شورای شهر تهران از الزام شهرداری تهران به اجرایی برنامه‌های مسئولیت اجتماعی، سازمان‌ها و بنگاه‌های اجتماعی شهر تهران و نیز اخذ عوارض در جهت توسعه شبکه ریلی به عنوان دو طرح دیگر در دستور جلسه امروز یاد کرد و گفت: این دو طرح نیز در جلسات دیگر بررسی خواهد شد.

تقی پور در ادامه به بررسی اعتراض شش مورد از مالکین باغ‌ها اشاره نمود و اظهار داشت: هر چند در خصوص این که  چه زمینی و یا ملکی  به عنوان باغ شناخته می‌شود در کمیسیون شهرسازی و معماری مشخص شده اما درخواست شش نفر از اعتراض این مالکین امروز مجددا پس از ارائه نظر کمیسیون شهرسازی و معماری توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نظر کمیسیون تخصصی تایید شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص گزارش تفریغ با تاکید بر این که این کار یک اقدام تخصصی محسوب می‌شود افزود: به کار گیری چندین حساب رس جهت حساب رسی تمامی اسنادو یا برخی از آن‌ها ودر نهایت تطبیق با آن چه در بودجه پیش بینی شده مهم‌ترین اقدامی است که در این راستا صورت می‌ پذیرد که البته در صورت انحراف هزینه‌ها از بودجه پیگیری قضایی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد:‌تازمانی که گزارش تصویب نشده یعنی تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها علی الحساب بوده و سند قانونی ندارد و به تعبیری همه مدیران شهرداری بدهکارند.

* پرونده بوستان مادر روز سه شنبه با حضور شهردار تعیین تکلیف می‌شود

تقی پور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با تعیین تکلیف بوستان مادر و مسائل مطرح در رابطه با آن باعنوان این که شورای چهارم سعی دارد با شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع حواشی پرهیز کند افزود:‌هرچند برخی از افراد به دنبال دامن زدن به این مسئله هستند و پرداختن به آن برای آنان به نوعی سبب شهرت خواهد شد اما باید گفت این موضوع روز سه شنبه در جلسه علنی با حضور شهردار و اصحاب رسانه تعیین تکلیف می‌شود.  
 
وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اجرای پروژه بزرگ صیاد شیرازی با بیان این که قرار گیری هر پروژه‌ که در طرح جامع و تفسیری شهر تهران نیاز به طرح مجدد ندارد گفت: بیان مجدد طرح یک پروژه در شورا زمانی صورت می‌پذیرد که در خصوص سازه‌، بودجه و هزینه‌های آن باید جزئیات مشخص شود که در رابطه با این پروژه نیز با توجه به این که هنوز بودجه سال94 تصویب نشده بررسی آن فعلا امکان پذیر نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص نصب دکل‌ها و آنتن‌های  غیر مجاز نیز با عنوان ا ین که هر تکنولوژی علاوه بر منافع خود از عوارض و مضراتی نیز برخوردارند اظهارداشت:‌ بسیاری از این اعتراضاتی که این رابطه به شورای شهر می‌شود بیانگر آسیب پذیری ان است و این درحالی است که مطابق استانداردهای جهانی و قانون نصب آنتن و بی کی اس موبایل در هر جایی نمی‌تواند صورت پذیرد.

تقی پور افزود: هر چند مدیریت شهری نمی‌تواند به این مسائل ورود کند اما اگر در جایی دکل  غیر مجاز نصب شده باشد حتما اخطارهای لازم در خصوص جمع آوری آن به شهرداری منطقه داده می‌شود تا با پیگیری‌های لازم نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

*برخورد با فرکانس‌های غیر مجاز وظیفه قوه قضائیه است

وی با عنوان این که وظیفه برخورد با فرکانس‌های غیر مجاز با قوه قضائیه است اظهار داشت:‌ مطابق آخرین مقررات اتحادیه جهانی مخابرات بر این عقیده است که هر  حاکمیت خود وظیفه تصمیم گیری در خصوص پخش سینگنال‌ها را بر عهده دارد.

*رفع معضل آلودگی هوا بدون تحقق مدیریت یک پارچه شهری و هماهنگی سازمان‌های مربوطه امکان پذیر نخواهد بود

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با معضل آلودگی هوا و اقدامات مدیریت شهری دراین راستا با بیان این که  حل معضل آلودگی هوا یک اقدام مقطعی و اتفاقی نیست و نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای مربوط بامدیریت شهری است گفت:‌ هر چند که کمیسیون‌های ویژه‌ای با عضویت اعضای شورای شهرومدیران شهری در این رابطه تشکیل شده اما باید در نظر داشت تازمانی که مدیریت یک پارچه شهری محقق نشود و هماهنگی‌های لازم بین تمامی نهادهای مسئول صورت نپذیرد این کار اجرایی نخواهد شد. 

*مدیریت شهری به عنوان رکن چهارم کشور در لایحه انتخاب شهرداران توسط مردم از هیچ نقشی برخوردار نبوده است

تقی پور در رابطه با لایحه اخیر دولت در خصوص انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم با انتقاد از دولت به دلیل عدم مشورت با شوراها در خصوص طرح این موضوع افزود: چرا که مدیریت شهری به عنوان رکن چهارم کشور در قانون اساسی در تدوین این لایحه از هیچ نقشی برخوردار نبوده است.

وی ادامه داد:‌ هر چند پیش بینی اجرای طرح‌هایی نظیر دیوان محاسبات شهر و یا خزانه یک پارچه دراین لایحه اقدام مناسبی است اما باید در نظر داشت به طور کلی تصویب این لایحه به معنای کاهش اختیارات شوراها و تضعیف آنان خواهد بود چراکه هیچ شورایی حاضر به پذیرش آن نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با دو شغله بودن اعضای شهر و اخطار سازمان بازرسی به رضا زاده به عنوان یکی از اعضای دو شغله شورا با تاکید بر این که از نظر من شورا هیچ نهاد سیاسی نیست افزود:‌این  به نفع شهر نیست که مدیران و مدیریت شهری وارد حواشی به خصوص حواشی سیاسی شوند چرا که این حرف‌ها معنا ندارد و از اول تاریخ بوده و تا پایان نیز خواهد بود.

تقی پور اظهار داشت: هرچند همواره میان تمامی اعضا و مسئولان اختلاف سلیقه و تضارب آرا و افکار وجود داشته اما باید گفت وحدت یک پارچگی نیز به این معنی نیست که هر کس چیزی بگوید بلکه به معنای رعایت آن توسط همه است.

وی در خصوص خداحافظی شجاع پوریان پیش از پایان یافتن سفر وی از مکه و امضای حکم لغو تداوم کاری وی با بیان این که مطابق اظهارات آقای چمران رئیس شورا ایشان از مدت‌ها پیش و حتی در زمان ریاست مسجد جامعی درخواست انفصال خدمت را نموده بودند افزود: اما علت امضای حکم قطع همکاری ایشان تنها به این دلیل بوده که در زمان حضور ایشان در مکه با مهر و امضای این عضو شورا مکاتباتی صورت می‌پذیرفته و رئیس شورای شهر نیز راهی جز اجرای این کار را نداشته است.

*قطع همکاری شجاع پوریان با شورای شهر به دلیل درخواست ایشان بوده

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: ‌البته این حق‌آقای شجاع پوریان است که در این خصوص توضیحات لازم را ارائه دهد. 

*عضویت در شورا شغل نیست

تقی پور در رابطه با دو شغله‌های شورای شهر نیز با عنوان این که قوانین از نظر ما شفاف است و مطابق قانون عضویت در شورا شغل نیست خاطر نشان کرد: در خصوص مسئله آقای دنیا مالی و هادی ساعی به عنوان دو عضو ورزشکار دیگر شورا نیز، نظر شورا بر همکاری با سازمان ورزشی مربوطه  و نیز عضویت در شورا بوده که البته دستگاه اجرایی مانع از فعالیت ورزشی آن‌ها شد و ما نیز توان فوق العاده برای مقابله با آنان را نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بوستان ، مادر ، عضویت ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار