اردبیل؛

فعالیت بیش از 7 هزار بافنده فرش در شهرستان پارس آباد

نائب رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان فرش دستباف استان اردبیل از فعالیت بیش از 7 هزار بافنده فرش در پارس آباد خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 4 هزار نفر موفق به اخذ کارت مهارت فنی و حرفه ای شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حسن نوبخت در جلسه بررسی وضعیت پوشش بیمه بافندگان فرش پارس آباد افزود: سالانه 14 هزار متر مربع فرش دستباف و تابلو فرش در شهرستان پارس آّباد تولید می شود.

وی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های این شهرستان در زمینه تولید فرش دستباف و تابلو فرش ادامه داد: فرش بافی تنها صنعتی بوده که دارای کارکرد اقتصادی بسیار بالایی است.

نائب رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت: در مجموع حدود هزار و 800 نفر از بافندگان فرش در این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

نوبخت حمایت از قالیبافان و صنعتگران این حوزه را در حقیقت حمایت و پشتیبانی از هنر صنعت فرش دستباف دانست و یادآور شد: حمایت جدی از فعالان و صنعتگران این عرصه، علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف در آنان و ایجاد فرصت های جدید شغلی، موجب شکوفایی و ارتقای جایگاه فرش دستباف در کشور می شود.

وی همچنین عنوان کرد: با تلاش همه جانبه سعی داریم تا در رونق فرش و افزایش اشتغالزایی خانگی در تمام شهرستان های استان اردبیل قدم برداریم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، بافنده ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.