معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

با همکاری دولت و مجلس فضای کسب و کار بهبود می‌یابد

پوری حسینی با اشاره به اینکه با همکاری دولت و مجلس فضای کسب و کار بهبود پیدا می‌کند بیان کرد: باید رابطه بین بخش خصوصی و دولت دقیق‌تر و منظم‌تر طراحی و اجرا شود.

عبدالله پوری‌حسینی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ابزار دست سرمایه‌گذاران است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را ایجاد و مکانی برای عرضه محصولات به حساب می‌آید.

وی افزود: منطقه آزاد کیش مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است زیرا حضور خارجیان و ایرانی‌های مقیم خارج آسان‌تر است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام اینکه در بخشی از بنگاه‌ها و حوزه‌ها خصوصی‌سازی رشد کرده بیان کرد: در حال حاضر خصوصی‌سازی در تعدادی از نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها صورت گرفته که البته در گذشته در تملک دولت بوده است.

پوری‌حسینی گفت: در واقع فضای کسب و کار به طوری است که اجازه عرض‌اندام را از بخش خصوصی گرفته است مانند نیروگاه بخش خصوصی که مشغول تولید برق است و به دولت می‌فروشد، پولشان به موقع پرداخت نمی‌شود و این موجب نارضایتی بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه افزود: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس فضای کسب و کار بهبود پیدا کند و در همه زمینه‌ها خصوصی‌سازی انجام شود و همچنین رابطه بین بخش خصوصی و دولت دقیق‌تر و منظم‌تر طراحی و اجرا شود و حقوق بخش خصوصی محترم شناخته شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری جزئی از مشکلات فضای کسب و کار است تصریح کرد: مجوزهای مختلف و مقررات زائد باید در راستای بهبود فضای کسب و کار حذف شود تا بخش خصوصی حضور فعال‌تری در اقتصاد کشور داشته باشد.

پوری‌حسینی در پایان گفت: سازمان خصوصی‌سازی وظیفه‌ای مستقیم در رابطه با ارائه برنامه‌هایی در جهت کاستن روند بروکراسی اداری ندارد اما به سهم خودمان برنامه‌هایی در این زمینه ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.