نتیجه انتخابات اوکراین، باعث سرازیر شدن کمکهای غرب به این کشور می‌شود

دستیار سابق وزارت خزانه داری آمریکا سران فعلی اوکراین را نیروهای غرب در این کشور خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانوستی، "پائول کریگ رابرتز"، دستیار سابق وزارت خزانه داری آمریکا، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ریانوستی، گفت نتیجه طبیعی پیروزی غرب گرایان در انتخابات اوکراین، سرازیر شدن کمکهای مالی غرب به این کشور است ، زیرا سران فعلی این کشور ، نظیر پروشنکو ، نیروهای غرب در اوکراین هستند ، بنا بر این ما می توانیم نتیجه بگیریم که مردم اوکراین ، نامزدهای مورد نظر واشنگتن را انتخاب کرده اند. او این انتخابات پارلمانی را به مثابه جریان پول و سرمایه غربی به اوکراین دانسته است. 

رابرتز تأکید کرد احزابی که در این انتخابات پیروز شده اند ، نقش مهمی در سرنگونی دولت یانوکویچ و سرکوب خونبار مردم شرق اوکراین داشتند. پیش از این هم پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، غرب را به تجهیز افراطی‌ها متهم کرده بود.

رابرتز به ریانوستی گفت که این احزاب ، از حمایت چندانی برخوردار نیستند زیرا در غیاب روس گرایان ، رای بالایی را به دست نیاورده اند.

گفتنی است در انتخابات زود هنگام اخیر پارلمانی اوکراین که با غیبت محسوس روس گرایان انجام شد ، احزاب غرب گرا که مایل به پیوستن به اتحادیه اروپا هستند ، پیروز شدند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار