در مصاحبه با روزنامه عکاظ؛

السیسی: روابط بین ملت مصر و ارتش رابطه‌ای منحصر بفرد است/ بی‌ثباتی لیبی بر امنیت ملی مصر تاثیر می‌گذارد

رئیس جمهوری مصر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی روابط بین ملت این کشور و ارتش را رابطه‌ای منحصر بفرد توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"عبدالفتاح السیسی" در مصاحبه با روزنامه عکاظ چاپ عربستان با اشاره به اینکه ما به دنبال دولتی هستیم که در آن قانون حاکم بوده، به استقلال قوه قضاییه احترام بگذارد و برابری بین تمامی طیف‌ها را باور داشته باشد، افزود: هر کسی که شیوه‌ای را برگزیند که سرنوشت کشور را هدف قرار داده باشد باید که پیامدهای انتخاب و کارهای خود را بر عهده بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های مصر چیزی به غیر از علم و سازش در راستای ساخت آینده کشور را نمی‌خواهند، گفت: اما با این وجود شمار کمی از وابستگان به جریان‌های منحرف فکری و افراطی تلاش می‌کنند که صدای خود را در جهت تلاش‌های ناامید کننده برای خروج از نظام و تاثیرگذاشتن بر افکار عمومی بالا ببرند.

رئیس جمهوری مصر همچنین نیروهای مسلح را بخشی از بافت کشور مصر دانست و تاکید کرد: روابط بین ملت مصر و ارتش رابطه‌ای منحصر بفرد است.

"السیسی" با اشاره به اینکه نقش ارتش مصر تنها به زمان جنگ منحصر نمی‌شود بلکه در زمان صلح هم جریان دارد، تصریح کرد: این نهاد اصیل نماد انضباط و تعهد است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با بیان اینکه پرونده لیبی یکی از بارزترین کانون‌های تنش در مرزهای مصر است، تاکید کرد: بی‌ثباتی در لیبی بر امنیت ملی مصر تاثیرگذار است.



انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار