اصفهان؛

گشایش نمایشگاه خوشنویسی «نون و قلم» در کاشان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از گشایش نمایشگاه خوشنویسی استاد سید سعید کاظمی با عنوان «نون و قلم» در این شهرستان خبر داد

محمد مهدی صباغی، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: نمایشگاه انفرادی این خوشنویس با 50 اثر به میزبانی دانشکده هنر و معماری دانشگاه کاشان گشایش یافت.

وی تصریح کرد: آثار سید سعید کاظمی از اساتید انجمن خوشنویسان کاشان در این نمایشگاه با موضوع مستند، سفارشات، اسامی ائمه(ع)، کتیبه، مهر و طرح جلد نیز تا روز هشتم آبان برای بازدیدعموم علاقه مندان دایر است.

به گفته وی، آثار این نمایشگاه در قالب خط نسخ، ثلث ،شکسته و نستعلیق در معرض نمایش است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، برپایی نمایشگاه آثار آبرنگ مرتضی رمضانی، هنرمند کاشانی با موضوع محرم را یادآورشد و گفت: این نمایشگاه با 40 اثر تا روز هشتم آبان برای عموم علاقه مندان واقع در محل نگارخانه آزادی واقع در ابتدای خیابان آیت الله سعیدی مجتمع ملا محسن فیض کاشانی دایر است.

صباغی در ادامه افتتاح انتشارات، نمایشگاه و فروشگاه دائمی بزرگ کتاب ساربوک در کاشان را خبر داد و گفت:این پروژه فرهنگی چند منظوره در راستای گسترش برنامه های کتابخوانی، توسعه و تعمیق طرح یار مهربان، ارتباط با مراکز دانشگاهی و مراکز آموزشی با استفاده از ابزار و امکانات روز اطلاع رسانی در میدان 15خرداد ابتدای خیابان طالقانی این شهرستان به همت بخش خصوص ی تجهیز و راه اندازی شد.

وی، همچنین برگزاری چهارمین جلسه شورای نمایش آئینی کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: ارائه نقطه نظرات ،رویکرد و تعاملات حوزه تعزیه،خط مشی ها و سیاستگذاری در شهرستان از جمله موضوعات و مباحث این جلسه بود.

به گفته وی، برنامه ریزی و برگزاری محافل منتخب گروه های فعال تعزیه شهرستان کاشان در دهه دوم محرم با همکاری دستگاههای فرهنگی شهر از مصوبات این جلسه بود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، تشریح و تبیین یکپارچه سازی فعالیت های تعزیه برای اعضا را از مصوبات اولین جلسه شورای نمایش آئینی در جلسه شوراهای نمایش آئینی در سراسر استان ذکر کرد.

صباغی در پایان، از راه اندازی آزمایشی وب سایت جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان به آدرس http://kashan.farhang.gov.ir/fa/home در پورتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، رییس ، اداره ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.